تهران - ایرنا - وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنبش حماس یک سال و نیم پیش موفق به کسب دستاوردی بزرگ در چارچوب عملیات "شمشیر قدس" شد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «بنی گانتس» امروز (سه شنبه) در گفت و گو با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه حماس آغازگر نبرد "شمشیر قدس" بود، تصریح کرد که دستاورد حماس این بود که با حمله گسترده موشکی به قدس، رژیم اسرائیل را وادار به ورود به نبرد «شمشیر قدس» (به قول صهیونیست‌ها نگهبان دیوارها) کرد.

گانتس تاکید کرد که حماس توانست بین میادین و جبهه‌های مختلف در فلسطین پیوند و ارتباط برقرار کند.

او همچنین اظهار داشت که بدتر از این، حماس توانست به داخل شهرهای فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ نیز نفوذ کرده و تنش و درگیری‌ها را به این منطقه هم بکشاند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد که نبرد سیف القدس (شمشیر قدس) زخمی عمیق و ماندگار در فهم و احساس اسرائیلی‌ها ایجاد کرد.

آخرین نبرد بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در غزه با نام «شمشیر قدس» آذر سال گذشته (۱۴۰۰) به مدت ۱۲ روز ادامه داشت که در آن ارتش این رژیم حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی شد.

گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران گسترده سرزمین‌های اشغالی کردند.