کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با بیان اینکه انتقادات سازنده موجب پیشرفت شده و باب گفت و گو و تبادل نظر در زمینه های گوناگون با اقشار مختلف مردم باید در جامعه باز شود، گفت: نگاه موشکافانه و تجربه کارشناسان و اقشار مختلف مردم و نقدهای سازنده آنها می تواند برای مسوولان ارزنده و راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری‌مقدم» روز سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه برخی تحلیل ها از اوضاع کشور در عین حال که نباید یکطرفه باشد بلکه باید برای آنها راهکار نیز ارایه کرد، افزود: باید از انتقاد سازنده استقبال کرد زیرا نقد منصفانه زمینه رشد و تعالی امور را فراهم نموده و ضریب خطا در تصمیم گیری را کاهش خواهد داد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر جهاد تبیین به ویژه در عرصه دانشگاه ها، گفت: متاسفانه در الگوسازی برای نسل جوان جامعه موفق عمل نکرده ایم زیرا افرادی تبدیل به الگوی جوانان ما شده اند که شایسته الگو بودن در جامعه ما نیستند.

امیری مقدم با بیان اینکه موفقیت های نظام در عرصه های مختلف باید برای جامعه و به ویژه نسل جوان تبیین شود، یادآور شد: در این عرصه کم کاری شده به طوری که حتی برخی از مسوولان نیز از موفقیت های کشور بی خبر هستند.

وی با انتقاد از شیوه جذب دانشجویان در دانشگاه های استان نیز گفت: جذب دانشجو در دانشگاه های استان هم اکنون براساس نیاز جامعه نبوده بلکه براساس نیاز دانشگاه ها و ظرفیت آنهاست که این امر باعث شده تا نتوان دانشجویانی را که فارغ التحصیل می شوند جذب بازار کار کرد.

مسوولان امید را به جامعه تزریق کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در بین مردم گفت: مقام معظم رهبری همواره در مناسبت های مختلف بر امید آفرینی در جامعه توسط مسوولان تاکید دارند از اینرو اگر مسولان به وظیفه خود به درستی عمل کنند، مردم هم امیدوار می‌شوند.

آیت الله «مصطفی علما» اضافه کرد: مسوولان باید از شعاردادن پرهیز و عملا وارد میدان شده و مشکلات مردم به ویژه جوانان را در حوزه های اشتغال، ازدواج و مسکن رفع کنند.

وی تاکید کرد: بیش از ۲۰ سال است که رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعارهای هرسال موضوع اقتصاد را مورد توجه قرار داده اند و به بهانه های مختلف نیز نسبت به رفع مشکلات اقتصادی کشور به همه دولت ها تذکر داده اند که این امر نشان دهنده دوراندیشی و توجه ایشان به این مساله است.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر دست هایی در کار بود که با خارج از کشور در ارتباط بودند افزود: درست است در کشور مشکلاتی وجود دارد ولی این امر نباید دلیلی برای برپایی اغتشاش در جامعه باشد.

ارزش های ملی باید مورد توجه قرار گیرد

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز گفت: در اغتشاشات اخیر برخی اپوزسیون های خارج نشین از شکافی که بین ارزش های ملی و مذهبی در کشور ما وجود دارد سواستفاده کرده و با مصادره و نیز برجسته ساختن آن قصد دارند مردم و به ویژه جوانان را تحریک کنند.

قدرت احمدیان با بیان اینکه باید تلاش کرد تا اقشار مختلف مردم از هر زبان ، قوم و مذهب را به سیستم سیاسی متصل کرد افزود: متاسفانه در این زمینه کم کاری شده به طوری که پل ارتباطی بین جامعه و سیاسیون قطع شده است و رسانه ها نیز نتوانسته اند در این زمینه به درستی عمل کنند.

این استاد رشته علوم سیاسی اضافه کرد: رسیدگی به مسایل فرهنگی نیازمند داشتن یک منطق فرهنگی است و در این راستا باید اجازه داد تا سنت ها جان گرفته و از امنیت سازی مسایل جلوگیری کرد.

دو قطبی شدن جامعه به صلاح نیست

یکی دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز با بیان اینکه گفت و گو نیاز امروزه جامعه ماست اظهار کرد: وقتی در جامعه ای گفت و گو وجود ندارد آن جامعه به سمت دو قطبی شدن حرکت کرده و نظام را با مشکل مواجه خواهد کرد.

دکتر «روح الله بهرامی» افزود: کشوری که از درون یک انقلاب عظیم اجتماعی بیرون آمده دارای آرمان هایی است که مسوولان آن به ساختارهای اجتماعی وعده هایی داده بودند که تحقق پیدا نکرده اند از اینرو این امر همواره باعث انتقادات و اعتراضاتی شده که گاهی این اعتراضات تبدیل به بحران و اغتشاش شده است.

وی یادآور شد: برخی شرایط بوجود آمده در زندگی انسان ها مربوط به جامعه جهانی است که موجب شده است نسل کنونی جامعه به جای آنکه با متون و نشریات درون جامعه خود ارتباط داشته باشد با یک جامعه اطلاع رسانی بیرونی ارتباط داشته باشد و برخی ارزش ها، جایگزین ارزش های مورد نظر ما شود.

این استاد رشته تاریخ گفت: یکی از این شرایط توسعه فضای سایبری است که برای ما به عنوان یک فرصت جدی بود ولی نتوانستیم به صورت قانونمند از آن بخوبی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: به خصوص در فضای مجازی که میدان در اختیار جاهای دیگه قرار گرفت و به جامعه القا شد که چرا این حجم از خشونت، دوقطبی گری و ادبیات رکیک رقم خورده است.

وی با بیان اینکه دشمن برای ما سناریو نویسی می کند و سالهاست روی این امر نیز کار می کند افزود: ادمین هایی وجود دارند آن سوی جهان که تنها به دنبال ایجاد نفرت و خشونت فراکنی در جامعه ما هستند از اینرو باید در حوزه های مختلف با ناکارآمدی هایی که زمینه این اتفاقات را برای ما به بحران تبدیل کرده اند را از میان برداریم.

بهرامی تاکید کرد: در این زمینه باید تلاش کنیم رضایت اجتماعی را بازسازی کنیم و با اعتمادسازی حوزه های مختلف که به دلیل فقدان هوویت بوجود آمده است را کارآمد کنیم.

وی مدیریت فضای مجازی، جستجوی راهکاری برای امید آفرینی در دانشگاه ها و مدارس و گسترش بحث اشتغال به ویژه برای فارغ التحصیلان را از جمله راهکارهای لازم در این برهه برای اقناع جامعه عنوان کرد.

در جامعه تنقاض وجود دارد

یکی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه نیز گفت: تناقض ها و پاردوکس هایی در جامعه کنونی ما وجود دارد که این امر برای مردم و به ویژه برای دانشجویان سووال برانگیز شده است و چون امیدی به آینده ندارند از اینرو به خیابان ها آمده و دست به اعتراض می زنند.

«هادی کیانی نژاد» با بیان اینکه عملکرد مسوولان مناسب نبوده است، افزود: متاسفانه مسوولان ما نه عملکرد بد خود را می پذیرند و نه حاضر هستند به عقب بازگشته و جبران کنند.

ایران اسلامی در تمامی عرصه ها حرف های زیادی برای گفتن دارد

معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز در ادامه اظهار داشت: ایران اسلامی هرچند که از نظر نظامی بسیار قوی است ولی در سایر عرصه ها به ویژه در زمینه علمی حرف های زیادی برای گفتن داشته و در منطقه و حتی در جهان مطرح است.

سرهنگ «سعید بهشتی راد» با بیان اینکه ایران اسلامی علاوه بر قدرت نظامی خود از حمایت مردمی و رهبریت نیز برخوردارست که در کمتر کشوری از جهان وجود دارد افزود: یکی از موفقیت های بزرگ کشورمان درسال های اخیر در بحث کرونا است که با تلاش دانشمندان بومی و جوان توانستیم این بیماری را بخوبی کنترل کنیم.

وی یادآور شد: در هویت سازی ها و ناکارمدی هایی که بوده نیز هرجا ما به توان عظیم داخلی و نیروهای انقلابی تکیه کرده ایم توانسته ایم به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنیم.

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در مورد فضاسازی شهری و لزوم اقدام جدی در این زمینه نیز بحث و گفت و گو شد.