گناباد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: ۴۵۰ کیلوگرم زعفران خشک از ابتدای فصل خرید (هشتم آبان‌ماه سالجاری) تاکنون به صورت حمایتی از زعفران کاران مناطق شهری و روستایی شهرستان مرزی خواف خریداری شد.

رحمان دادپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار خرید زعفران حمایتی توسط یک مرکز تعاون روستایی در شهرستان خواف انجام می شود که ۳۰ درصد بهای زعفران خریداری شده در مرحله نخست بعد از تایید محصول از سوی آزمایشگاههای معتبر به کشاورزان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه کار خرید محصول زعفران بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاستهای حمایتی محصولات اساسی کشاورزی تا اوایل بهمن ماه امسال ادامه دارد، تصریح کرد: ۶۰ درصد زعفران خریداری شده امسال درخواف از نوع نگین می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: محصول زعفران چهار هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی باغی این شهرستان را در سال زراعی جاری به خود اختصاص داده است و میانگین تولید زعفران خشک در هر هکتار در مزارع خواف سه کیلوگرم می باشد.

دادپور اظهار داشت: پیش بینی می شود در مدت برداشت زعفران (ابتدای آبان ماه تا انتهای آذرماه امسال) بیش از ۱۴ تن زعفران در مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف برداشت شود.

شهرستان خواف ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۳۶۰ هزار راس دام و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می کند.
مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.