کرج - ایرنا - مدیرکل خانواده و ازدواج نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امسال در بیست و پنجمین دوره ازدواج دانشجویی کشور در طرح همسفر تا بهشت، نهاد رهبری هر هفته میزبان حدود ۵۰۰ زوج در مشهد مقدس است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدهاشمی عصر سه شنبه درجشن ولادت حضرت زینب ( س) و «همایش ماه من» که در دانشگاه فرهنگیان فردوسی فردیس استان البرز برگزار شد، افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تنها متولی ازدواج دانشجویی کشور است هر ساله به ظرفیت هایی که دارد پذیرای زوجین در مشهد مقدس در قالب همسفر تا بهشت، برنامه های متنوعی را اجرا می کند.

وی اظهار داشت : امسال «طرح همسفر تا بهشت» در مشهد مقدس برنامه هایی اعم از آموزش معنوی، استفاده از هنر در آموزش و جشن در قالب ماه عسل برگزار می کند.
وی افزود: سال گذشته نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری میزبان ۱۰ هزار زوج در مشهد مقدس بود و امیدوارم امسال نیز بتوانیم بیشتر از این تعداد میزبان زوج در مشهد باشیم.
هاشمی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ هزار متقاضی داشتیم بخاطر کمبود ظرفیت توانستیم از ۱۰ هزار زوج پذیرایی کنیم، خاطر نشان کرد: در حیطه تسهیلگری ،مشاوران و کارشناسان خانواده در دانشگاه‌های کشور فعال هستند و در امر همرسانی و همسرگزینی کمک می کنند به زوجین و دانشجویانی که بتوانند انتخاب خوب و اصلح داشته باشند.
وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص خوابگاه دانشجویان اشاره کرد و افزود: ابلاغی از طرف وزارت علوم به دانشگاه‌های کشور ارسال شد که در این ابلاغ برای ساخت خوابگاه متاهلی برنامه جامعی داریم.
وی گفت: برای زوج هایی که صاحب فرزند شدند برنامه «دردانه» را در نظر گرفتیم که در این برنامه تسهیلاتی به مادر و فرزند پرداخت می شود که بخشی از آن رایگان و بخش دیگر تسهیلات بانکی است.
مدیرکل خانواده و ازدواج نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: اخیرا بر اساس قانون جوان جمعیت تسهیلات ویژه ای به صورت کلی داده می‌شود در تلاش هستیم برای دانشگاهیان تسهیلات ویژه تری را فراهم کنیم.
هاشمی افزود: شبکه ملی همسان گزینی رونمایی می شود بخشی از آن را متخصصان مشاوره برای عموم دانشجویان راه اندازی کردند.
وی تصریح کرد: در سامانه اطلاعات خود را بارگذاری می کنند و سامانه بر اساس بررسی هایی که انجام می دهد افراد را معرفی و بعد به کارشناسان ارجاع داده می شود. بعد از بررسی شاخص ها هماهنگی لازم بین خانواده ها صورت می گیرد.
وی به برگزاری همایش ماه من برای ترویج ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان بتوانند آموزش مهارت در انتخاب همسر را ببینند تا انتخاب اصلح داشته باشند و در کنار آن آموزش حین عقد به صورت پلتفرم برگزار می شود.
وی افزود: کارگاه‌های آموزشی برای زوجین بعد از ازدواج در بخشی از دانشگاه‌های کشور راه اندازی شد تا زوجین بعد از ازدواج تحت پوشش مشاوره خانواده قرار گیرند.