بیرجند - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی گفت: امسال ۹ قلم انواع تجهیزات آموزشی و پرورشی برای بهره‌مندی ۱۲ هزار دانش‌آموز جامعه عشایری استان توزیع شده است.

علی اسداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۶ دستگاه یخچال، تلویزیون، چرخ خیاطی، ۱۱ دستگاه کپی، چهار دستگاه چاپکر سه کاره، ۱۲ عدد تشک، ۸۰۰ جفت کفش، ۵۰۰ دست لباس گرم و ۷۰۰ بسته نوشت‌افزار با کمک خیران در بین مدارس عشایری توزیع شده است.

وی گفت: روز گذشته هم یک کاروان از تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، خوابگاهی و پرورشی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای توزیع در مدارس عشایری به شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال شد.

مدیر آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر با کمک خیران توزیع صبحانه بین سه هزار و ۹۲۴ نفر از دانش‌آموزان عشایر انجام می‌شود و ۲ روز هم تغذیه دولتی در مدارس عشایری استان داریم اما همچنان نیازمند کمک خیران در زمینه تامین نوشت‌افزار، پوشاک و تغذیه هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس کانکسی در مناطق عشایری خراسان جنوبی محدود است گفت: مهمترین نیازهای دانش‌آموزان عشایر استان در زمینه نوشت‌افزار و پوشاک است.

اسداللهی با اشاره به وجود ۲۶۹ مدرسه عشایری در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این مدارس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم زمینه تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: در مدارس عشایری فعلا کمبود معلم نداریم اما در مورد نیازهای تحصیلی انتظار می‌رود خیران بیش از گذشته پای کار باشند.