بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون زمین واحدهای نهضت ملی مسکن به ۹ هزار و ۵۲۱ متقاضی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این استان تحویل شده‌ است.

قاسم تنها روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۴ هزار و ۸۳۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در ۳۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۸ نفر تایید نهایی شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۷۹ مورد افتتاح حساب کرده‌ و ۱۱ هزار و ۳۰۴ متقاضی واریز وجه داشته‌اند که براساس قرعه‌کشی زمین به ۹ هزار و ۵۲۱ نفر تحویل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: تاکنون عملیات اجرایی سه هزار و ۷۵ واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده و قرارداد تسهیلات برای ۲ هزار و ۱۹۴ واحد مسکونی منعقد شده است.

وی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی مقرر شده تا درخصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن که در دولت سیزدهم شروع شد، همکاری لازم صورت گیرد.

تنها افزود: اقداماتی مانند تشکیل پرونده و پایش متقاضیان، معرفی برای افتتاح حساب، قرعه‌کشی برای قرارداد و معرفی متقاضیان به بانک‌ها و نظارت عالی بر واحدهای در حال ساخت طی این تفاهم‌نامه در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی دارای ۳۱ شهر است که براساس تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر یعنی ۳۰ شهر استان مدیریت نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: مشکلی در زمینه تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر وجود ندارد و با همکاری بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی زمین‌های مورد نیاز در اکثر شهرها تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان جز قاین ساخت مسکن به‌صورت ویلایی خواهد بود و حداکثر تلاش ما این است که در این شهر هم واحدهای نهضت ملی مسکن به‌صورت ویلایی ساخته شود.

تنها افزود: پروژه ۵۶ واحدی بنیادساز طبس با ۹۳ درصد پیشرفت، پروژه ۸۸ واحدی بنیادساز فردوس با ۵۷ درصد پیشرفت و پروژه ۱۸۷ واحدی بنیادساز بیرجند با پیشرفت ۳۷ درصد پیشرفت از دیگر پروژه‌های در حال اجرا توسط بنیاد مسکن استان است.