رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه و تمرکز مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بر افزایش تولید و ارتقا رضایتمندی مردم تصریح کرد: اجازه ندهیم افراد سودجو با سرنوشت، نان و سفره مردم بازی کنند و همه ابزارهای مدیریتی به نفع رفاه مردم استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان عنوان کرد: اگر خدای ناکرده در جایی به جای شتاب بخشیدن به تولید، چوب لای چرخ واحدهای تولیدی گذاشته شود، چه فرقی با تلاش دشمن در آن سوی مرزها دارد.

وی بیان داشت: ما مدیران نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم هستیم، دولت به ما اعتماد کرده‌ام و باید خود و زیرمجموعه‌تان را با برنامه های راهبردی دولت تطبیق داده در غیراینصورت امانتداری نکرده‌اید.

نماینده عالی دولت در گیلان، فعال کردن واحدهای غیرفعال را یکی از برنامه های راهبردی عنوان و ذکر کرد: همه مسئولان مربوطه اعم از بانک ها باید نهایت همکاری را برای شروع به کار این واحدها داشته باشند.

عباسی با اشاره به ظرفیت بخش های مختلف در این خطه و ضرورت بهره گیری از آنها افزود: دست تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را بگیرید و اجازه سوء استفاده دیگران را ندهید.

وی در ادامه با بیان اینکه تملک بانک ها بر شرکت ها باید شفاف سازی شود، اضافه کرد: کار بانک‌ها شرکت‌داری نیست، مسئولان بانک‌ها در استان نیز باید به وظایف و تکالیف‌شان، شعار سال و برنامه‌های راهبردی دولت توجه داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش ارزیابی مدیران بانک مهمترین بخش تولید است، اظهار کرد: فعال سازی بخش های تولیدی اهمیت دارد از این‌رو باید برای راه اندازی واحدهای تولیدی اهتمام شود و کمک های لازم برای تسهیل کار انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اگر در جایی برای فعال سازی واحدهای تولیدی تعطیل شده، بانک ها همکاری نکردند بر اساس آنچه که دستگاه قضایی تصمیم گرفته و اعلام نموده، باید عمل شود.

وی عدم خبررسانی صحیح و سریع و به موقع را از نقاط ضعف دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید اقدامات انجام شده در بخش های مختلف از جمله راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل را به اطلاع مردم برسانند.