مشهد-ایرنا- سینماداران خراسان رضوی استقبال مخاطبان از تماشای بازی ایران و آمریکا در سالن های سینمایی استان را پرشور و پرتعداد عنوان کرده و تداوم این روند را از سوی مسوولان خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس تصمیم و اعلان سازمان سینمایی کشور، هشتم آذرماه سینماهای کشور توانستند بازی زنده ایران و آمریکا را برای مخاطبان به نمایش گذارند، خواسته ای که از چند وقت پیش از سوی سینماداران مطرح شده بود و در انتظار تحقق آن بودند.

دیدار تیم ملی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه‌شنبه هشتم آذرماه ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه برگزار و این دیدار به صورت زنده از سینماهای کشور پخش شد.

تعدادی از سینماداران خراسان رضوی به دنبال رکود چند ماهه در فروش بلیت از این قضیه استقبال کردند و سالنهای خود را در ساعت مقرر به پخش زنده فوتبال ایران و آمریکا اختصاص دادند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی که مدیریت پردیس سینمایی هویزه مشهد را برعهده دارد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، استقبال از پخش زنده فوتبال ایران و آمریکا در سالنهای این پردیس را کم نظیر و عالی توصیف کرد.

احمدرضا بهبهانی افزود: در زمان پخش زنده فوتبال ایران و آمریکا سه سالن این پردیس در مجموع با ۷۰۰ صندلی کاملا پر شد و هیچ فضای خالی باقی نماند.

وی اضافه کرد: عمده مخاطبان پخش زنده فوتبال ایران و آمریکا خانواده ها بودند که ترجیح دادند پخش زنده بازی حساس و مهم ایران و آمریکا را در سالنهای سینما تماشا کنند و این موضوع فضای سینما را پرشور کرد و امید را به سینماداران بازگرداند.

مسوول پردیس سینمایی برفی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان استقبال مخاطبان از پخش زنده فوتبال ایران و آمریکا در این پردیس را عالی توصیف کرد و گفت: ۶ سالن این پردیس با ۳۷۰ صندلی پر شده بودکه در زمان اکران فیلمها کمتر اتفاق می افتد.

ناصر رویین‌تن افزود: پخش زنده فوتبال در سینما هیجان خوبی به فضای سینما داده بود و شور و نشاط بر آن حاکم بود، مخاطبان عمدتا خانواده بودند که ساعتی را در کنار هم آن هم در سینما به تماشای فوتبال نشستند.

مدیر پردیس سینمایی سیمرغ نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:دوران خوبی برای سینماها نیست و در صورت تداوم این شرایط، سینماهایی که بنیه ضعیفی دارند تعطیل می شوند از این رو باید به سینماها در شرایط دشوار کنونی و روزهای پیش رو اجازه نمایش برخی از فیلمهای شبکه نمایش خانگی یا پخش مستقیم فوتبال لیگهای قهرمانی اروپا و یا لیگ ملی را بدهند تا به اقتصاد سینما کمک شود چون در هر صورت هر سینمایی کارکنانی دارد که باید معیشت آنان تامین شود.

امیرحسین دبیرزاده افزود:در شرایط سخت، خلاقیتها و طرحهای جدید به کمک سینما خواهد آمد و فقط باید مسوولان همکاری و همیاری کنند.

مسوول گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بازی ایران و آمریکا روز گذشته در پردیس های سینمایی هویزه، پارک بازار، برفی، سیمرغ، اطلس مشهد، سینما ویلاژتوریست طرقبه شاندیز و سینما مهدوی نیشابور به صورت زنده پخش شد.

سوسن محمدزاده افزود: براساس گزارش سمفا (مدیریت فروش و اکران سینما) پخش زنده این بازی در ۳۲ سانس و ۳۲ سالن چهار هزار و ۱۶۲ بلیت به ارزش یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال فروخت که از این میزان فقط در سینما مهدوی نیشابور ۲۴۰ مورد بلیت به میزان ۱۰۸ میلیون ریال فروخته شد.

وی ادامه داد: پخش بازیهای جام جهانی فوتبال در سینماها، تصمیم سازمان سینمایی کشور است که پنج سینما از مشهد، یک سینما از طرقبه - شاندیز و یک سینما از نیشابور برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

هم اینک هفت هزار و ۶۰۲ صندلی سینما به صورت فعال پذیرای تماشاگران در خراسان رضوی است که با توجه به جمعیت این استان به ازای هر ۸۴۷ نفر یک صندلی فعال سینما وجود دارد. در مجموع ۵۹ سالن سینمایی در شهرستانهای مشهد، طرقبه - شاندیز، گناباد و نیشابور فعال است.