تهران-ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: به منظور تضمین کیفیت آموزشی در دانشگاه، لازم است اعضای هیأت علمی با استفاده از مفاد دستورالعمل آموزش ترکیبی بر اساس صلاحدید خود و پس از تأیید معاون آموزشی - علمی واحد مربوطه نسبت به برگزاری کلاس‌های جبرانی اقدام کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمود کمره‌ای افزود: از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲ بخشنامه در نیم سال جاری برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی ارسال شده است.

وی افزود: در بخشنامه اول بر رعایت دقیق مقررات آموزشی در راستای حفظ و ارتقای کیفیت علمی تاکید شده است. ارتقای کیفیت آموزش، رعایت سقف مجاز غیبت و سنوات تحصیلی دانشجویان، برگزاری حضوری کلاس‌ها، برپایی حضوری امتحانات و رعایت تقویم آموزشی از جمله مواردی است که لازم است رعایت شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: بخشنامه دوم درمورد کلاس‌های جبرانی صادر شده است که بر اساس آن لازم است نسبت به تشکیل کلاس‌های مذکور برای دروسی که به دلایلی تشکیل نشده است، اقدام لازم انجام شود، در این بخشنامه، اتخاذ تصمیم در مورد نحوه برگزاری کلاس‌ها به صورت برخط (online) یا حضوری به عهده دانشگاه گذاشته شده است.

کمره‌ای تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیأت منتخب شورای دانشگاه در ۹ آبان ‌۱۴۰۱‬ برای رفع نگرانی دانشجویان و خانواده‌های آنها از تبعات ناشی از حضور نیافتن برخی دانشجویان در کلاس‌های درس در هفته‌های ابتدای سال تحصیلی جاری، تاریخ مبنای محاسبه غیبت دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی در کلاس‌های درس از شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱، یعنی اولین هفته بعد از پایان مهلت حذف و اضافه در نیم سال جاری در نظر گرفته شده و هفته هفدهم به تقویم آموزشی این نیم سال افزوده شده است.

وی افزود: به منظور تضمین کیفیت آموزشی در دانشگاه، لازم است اعضای هیأت علمی با استفاده از مفاد دستورالعمل آموزش ترکیبی که قبلاً به واحدها ابلاغ شده است، بر اساس صلاحدید خود و پس از تأیید معاون آموزشی - علمی واحد مربوطه نسبت به برگزاری کلاس‌های جبرانی اقدام کنند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، بنا بر اعلام معاونت آموزشی دانشگاه این مصوبه صرفاً برای نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ قابلیت اجرا داشته و قابل استناد و تعمیم به نیم سال‌های تحصیلی دیگر نیست.

به گزارش ایرنا، قاسم عموعابدینی دوشنبه ۳۰ آبان ماه رعایت آیین‌نامه آموزشی مصوب سال ۱۳۹۷ را برای تمامی دانشگاه های دولتی و غیر دولتی الزامی اعلام و تاکید کرد که در آیین نامه مذکور سقف غیبت های مجاز دانشجویان مشخص شده است و دانشجویان موظف به رعایت آن هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر پیگیری و نظارت دانشگاه ها جهت اجرای صحیح مقررات آموزشی گفت: "دو ابلاغیه در نیمسال جاری برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی ارسال شده است. ابلاغیه اول تاکید بر رعایت دقیق مقررات آموزشی در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت آموزشی است. ارتقاء کیفیت آموزشی، رعایت سقف مجاز غیبت و سنوات دانشجویان، برگزاری حضوری کلاس‌ها، برگزاری منظم امتحانات و رعایت تقویم مصوب آموزشی از جمله الزاماتی است که دانشگاه‌ها و دانشجویان باید به رعایت آن اهتمام ورزند.

وی افزود: پیرو ابلاغیه اول، ابلاغیه ای در مورد کلاس‌های جبرانی صادر شد و به دانشگاه ها و اساتید تاکید شد که نسبت به برگزاری کلاس های جبرانی برای آن تعداد از کلاس هایی که به دلایلی خارج از اراده دانشجویان تشکیل نشده است، اقدام جدی صورت پذیرد. در این ابلاغیه نحوه برگزاری کلاس به صورت مجازی یا حضوری در اختیار دانشگاه است.