جیرفت - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: سه شکارچی پرندگان وحشی در مناطق حفاظت شده این شهرستان دستگیر شدند.

محمد کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در پایش چند روزه حین گشت زنی برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در مناطق آزاد و شکار ممنوع اسفندقه، مناطق گودرزان، کل اسبان و آب گیو موفق به دستگیری سه شکارچی شدند.

وی ادامه داد: از این شکارچیان غیرمجاز لاشه هشت قطعه کبک، ۲ قطعه تیهو به همراه سه قبضه اسلحه شکاری تک لول و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شده و مراتب پس از تشکیل سه پرونده جداگانه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل گردیدند.

کمالی اضافه کرد: پایش و گشت های محیط بانان در مناطق آزاد و تحت مدیریت این شهرستان برای برخورد با شکارچیان متخلف افزایش یافته که اداره محیط زیست به جد با این افراد خاطی برخورد خواهد کرد .

وی از شهروندان، طبیعت دوستان، و گردشگران خواست تا در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش کنند.

جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.