کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا، گفت: دشمنان پروژه تجزیه ایران اسلامی را کلید زدند اما ارتش مقتدر جمهوری اسلامی با تمام توان و به نحوه مطلوب از مرزهای کشور مراقبت خواهد کرد و نمی‌گذارد ایران اسلامی به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم « سید کیخسرو حسینی» روز پنجشنبه در مراسم جشن پیوند آسمانی سربازان وظیفه قرارگاه ارتش غرب کشور، با اشاره به رسالت ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حراست از مرزهای کشور در مقابل هجوم دشمنان، افزود: امروز استکبار جهانی و تمام کشورهای دنیا باهم بسیج شده‌اند تا به کشور ما ایران اسلامی آسیب بزنند و آن را تجزیه کنند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به خدمات ارتش در زلزله، سیل و شیوع ویروس کرونا گفت: ارتش از بطن مردم و خادم و جان فدایی ملت است و بیست و چهار ساعته و شبانه‌روزی برای مراقبت از مرزهای کشور در حال آماده باش است.

خانواده‌ها امر ازدواج را برای جوانان آسان و کم توقع بگیرند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مراسم باشکوه جشن " پیوند آسمانی" سربازان وظیفه این قرارگاه از خانواده ها خواست امر مقدس ازدواج را برای جوانان آسان و کم توقع بگیرند تا آنها بتوانند با همدیگر یک زندگی مشترک و خانواده تشکیل دهند.

امیر حسینی با اشاره به شرایط کنونی جامعه برای امر ازدواج جوانان، افزود: متاسفانه بعضا توقعات بیش از حد در برخی از خانواده ها شکل گرفته در حالی که هدف از ازدواج ایجاد آرامش، رشد و بالندگی در کنار همدیگر است و مشکلات نیز با کار کردن زوج ها در کنار هم کم کم حل می شود.

وی با بیان اینکه نباید کاری کنیم جوانان از ازدواج دوری کنند، گفت: در این راستا یکی از دغدغه‌های فرماندهان ارتش ازدواج جوانان است به همین خاطر در راستای ترویج ازدواج آسان پیش قدم شدند و یکسری شرایط اعم از هدیه نقدی، ارایه تسهیلات بدون بهره و همچنین هدیه غیر نقدی مانند لوازم زندگی به سربازان وظیفه متاهل در دستور کار قرار دادند.

جوانان قبل از ازدواج مهارت زندگی با همدیگر را کسب کنند

مسوول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم به عنوان مشاوره ازدواج سخنرانی کرد و با زبان ساده و زیبا از جوانان خواست قبل از رفتن زیر یک سقف ویژگی ها و صفات روحی روانی جنس مرد بودن یا زن بودن یکدیگر را بشناسید مانند اینکه یک زن یا یک مرد چه ویژگی های روحی و روانی دارد مثلا مردها کلی نگرند و زن ها جزئی نگر و این در زندگی مشترک بسیار مهم است.

حجت الاسلام" محمدجواد افشار" در ادامه با بیان مثال های زیادی از تفاوت ویژگی های ادراکی و شناختی زن ها و مردها تشریح کرد: اگر همین تفاوت ویژگی کلی نگر بودن مردها و جزئی نگربودن زن ها را بشناسیم از خیلی از سوتفاهم ها، مشاجرات و اختلافاتی که بین زن و شوهرها پیش می آید؛ جلوگیری می شود.

این استاد مشاوره ازدواج اضافه کرد: بنابراین زن بودن یا مرد بودن مهارت می خواهد و باید نیازهای همدیگر را کشف کنیم و بشناسیم و براساس آن با یکدیگر برخورد کنیم.

حجت الاسلام افشار همچنین از زوج های جوان خواست از همان ابتدای تصمیم به زندگی مشترک از نقش همدیگر به عنوان یک زن یا یک مرد شناخت پیدا کنید و حریم های یکدیگر را در زندگی مشترک مشخص کنید.

وی در ادامه از زوج‌های جوان خواست مهارت مدیریت حادثه یا مشکلات را نیز فرا بگیرند و نگذارند مشکلات دیگر اعضای خانواده در زندگی مشترک آنها راه پیدا کند؛ مانند اختلاف شوهر با بردار زن؛ نباید بر روی زندگی مشترک او در رابطه با همسرش تاثیر بگذارد؛ هر چیز را سرجای خود و جداگانه قضاوت کنند.

حجت الاسلام افشار در پایان صحبت های خود گفت: خوشبختی ساختنی است و نه اینکه منتظر آن باشیم بلکه باید آن را با عشق ورزیدن به همدیگر پایدار و محفوظ نگه داریم و یا به وجود بیاوریم.

جاری شدن یک خطبه عقد بین یک زوج سرباز و تجلیل از ۱۹ زوج سرباز وظیفه متاهل با اهدای یک دستگاه یخچال؛ پنج میلیون تومان پول نقد و همچنین ۱۰ میلیون تومان وام بدون بهره و خواندن سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود.