بوشهر - ایرنا - فرماندار کنگان گفت: مشکلات زیست محیطی متعددی به دلیل مجاورت با صنعت در این شهرستان وجود دارد و ارائه مستندات قانونی آلایندگی منطقه، پشتوانه‌ای جدی برای مطالبه گری ایفای مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع است که دستگاه‌های مربوط باید در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد غریبی روز پنجشنبه در شورای اداری کنگان با تاکید بر اهمیت ایفای نقش شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، افزود: این شورا در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور کمیته های تخصصی فعال شود و ارتقای خدمات به مردم و ساختار محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان را پیگیری کند.

وی افزود: در حوزه اشتغال با مدیران صنایع مستقر در این منطقه برای جذب حداکثری افراد بومی وارد مذاکره شده ایم و در آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

فرماندار کنگان با اشاره به پیگیری‌های استاندار بوشهر و جذب اعتبارات ارزش افزوده به این استان، تاکید کرد: شهرداران و دهیاران با توجه به افزایش چشمگیر اعتبارات این بخش برای اجرای پروژه های عمرانی شاخص و موثر اقدام کنند.

غریبی ادامه داد: مدیران برنامه ریزی لازم را برای اعلام پروژه‌های قابل افتتاح و اجرا داشته باشند و به طور مستمر از روند اجرای پروژه‌ها بازدید و نتیجه را گزارش کنند.

وی ادامه داد: انتظار است پروژه‌هایی که از نظر کارشناسی، قابلیت افتتاح در دهه فجر دارند با اهتمام جدی کمیته نظارت و همراهی متولیان در بهمن ماه به بهره‌برداری برسد.

رفتار شایسته کارکنان دستگاه‌های اجرایی نوعی جهاد تبیین است
فرماندار کنگان با تاکید بر اهمیت پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان این شهرستان، گفت: عدم پاسخگویی دستگاه‌ها به مردم پذیرفتنی نیست و اگر دستگاهی کوتاهی‌ها کند به روش قانونی مورد برخورد قاطع قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع در اولویت همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و در فعالیت‌های روزمره و فصلی از ماموریت‌های اصلی و اهداف ذاتی دستگاه‌ها غفلت نشود چرا که رفتار شایسته کارکنان دستگاه‌های اجرایی نوعی جهاد تبیین است.

غریبی با بیان اینکه اقدامات گروهی نتیجه بخشی بیشتری دارد، تاکید کرد: دستگاه‌هایی که نظارت مستقیم بر بازار دارند با جدیت و دقت مضاعف این وظیفه را انجام دهند.

فرماندار کنگان در راستای مدیریت بحران در این شهرستان تاکید کرد: آمادگی کامل اعضای ستاد بحران مد نظر باشد و مدیران نباید بدون اطلاع رسانی از شهرستان خارج شوند.