گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس با رقابت ۵۴ راس اسب از نژادهای «ترکمن، دوخون و تروبرد» در ۲ دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری عصر امروز پنجشنبه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست هفته چهارم این مسابقات، ۱۰ راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس یک به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "صحرا گل" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "خان ناز خان" و "آتلار" به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون مبتدی و نبرده با حضور هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "کریستوفر" اول شد و اسب‌های "سیلور ولف" و "کاریزما" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته چهارم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس سه بود که با شرکت ۱۰ راس اسب و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "ادن لاین" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "پالونیا" و "فرناندو" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "هاسنا" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "قاهره" و "ریبل جان" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون هشت تا ۱۴ امتیاز که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "سی لی لا" اول شد و اسب‌های "آرمسترینگ" و "لیدی برد" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی روز نخست هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب "بی تو" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "ایلناز کیا" و "منوکید" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته چهارم این مسابقات در پایان ۵ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم این هفته از مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس عصر فردا جمعه ۱۱ آذر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.