تهران – ایرنا – وزیر خارجه سوریه گفت: فلسطین موضوع اصلی برای سوریه باقی می ماند و دمشق به پشتیبانی از ملت فلسطین ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل المقداد روز پنجشنبه در دیدار عزام الاحمد عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با وی افزود: سوریه از ملت فلسطین و حق طبیعی و غیر قابل تغییر آن در تعیین سرنوشت، تشکیل کشور مستقل در سرزمین های خود به پایتختی قدس، عضویت کامل در سازمان ملل متحد و بازگشت آوارگان به کشورشان براساس قطعنامه شماره ۱۹۴ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۸ پشتیبانی و حمایت می کند.

وی طرح های اشغالگرانه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین و حمایت های غربی ها از شهرک نشینان و شهرک سازی ها را محکوم کرد.

عزام الاحمد نیز در این دیدار گزارشی را از اوضاع دشوار فلسطین و مبارزه ملت این کشور با جنایت های اسرائیل و سیاست های تبعیض آمیز با هدف نابود کردن کامل موضوع فلسطین ارائه کرد.

الاحمد گفت: سوریه هرگز از موضع ثابت خود در دفاع و پشتیبانی از ملت فلسطین برای دستیابی این ملت به حقوق قانونی و غیرقابل خدشه خود عقب نشینی نکرده است.

وی افزود: سوریه یک قلعه استور و مقاوم در کنار فلسطین بوده و هست و هزینه های سنگینی را به خاطر ایستادگی در کنار فلسطین پرداخت کرده است.

این عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین بیان کرد: هم اکنون یک کارزار دیپلماتیک فلسطینی برای وادار کردن کشورهای جهان به عمل به مسئولیت خود در قبال موضوع فلسطین در جریان است.

الاحمد از کشورهای جهان خواست به مظلومیت فلسطین که از اشغالگری، یهودی سازی، شهرک سازی از زمان اعلامیه بالفور تاکنون ادامه دارد و در برهه اخیر با شهرک سازی و یهودی سازی شدت یافته است، توجه کنند.