تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، غرب از جمله آمریکا و ناتو را متهم کرد که با تهیه سلاح به اوکراین و آموزش سربازانش، مستقیماً درمناقشه اوکراین درگیر شده اند.

به گزارش ایرنا از رویترز، لاوروف پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: غرب با تهیه سلاح به اوکراین و آموزش سربازانش، مستقیماً در درگیری در این کشور دخالت دارد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که هدف از حملات موشکی روسیه به تأسیسات انرژی اوکراین و دیگر زیرساخت‌های کلیدی تضعیف پتانسیل نظامی اوکراین و از مسیر خارج کردن محموله‌های تسلیحات غربی است.

لاوروف تاکید کرد: "شما نباید بگویید که آمریکا و ناتو در این جنگ شرکت نمی کنند بلکه شما به طور مستقیم در آن شرکت می کنید و نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل شما در حال آموزش ارتش آنها در قلمرو خود، در قلمرو انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها هستید".

وزیر امور خارجه روسیه گفت: رگبار موشک ها، پهپادها و آتش توپخانه که میلیون ها اوکراینی را بدون برق، گرمایش و آب بر جای گذاشته است با هدف آن صورت گرفت که تاسیسات انرژی را از بین ببرد که به شما امکان می‌دهد به پمپاژ سلاح‌های مرگبار به اوکراین ادامه دهید تا روس‌ها را بکشید.

اوکراین و غرب روسیه را متهم کرده‌اند که زیرساخت‌های غیرنظامی کلیدی را هدف قرار می‌دهد تا باعث کاهش روحیه شود، مردم اوکراین را در زمستان متضرر کند و دولت کی یف را وادار به مذاکرات صلح با شرایط مسکو کند.