ارومیه - ایرنا - دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار اموال اماکن دولتی و خصوصی در اشنویه و کشف و ضبط گوشی‌های خارجی قاچاق در سلماس اخبار کوتاه حوزه انتظامی استان آذربایجان غربی است.

فرمانده انتظامی اشنویه از دستگیری سارق سابقه دار با هویت مشخص که از اماکن دولتی و خصوصی سرقت می‌کرد، خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طول سال در این شهرستان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ علی توکلی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی و همچنین اقدامات فنی و پلیسی در نهایت یک سارق حرفه‌ای شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی اشنویه ادامه داد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده توسط پلیس به ۱۶ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ توکلی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی اشنویه از شهروندان خواست با هوشیاری کامل در حین خروج از منزل با رعایت موارد ایمنی مانع سوء استفاده سارقان شوند.

مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج‌گانه انتظامی استان آذربایجان غربی در سال جاری است.

شهرستان اشنویه بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کشف گوشی‌های قاچاق در سلماس

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف گوشی‌های تلفن همراه قاچاق به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال در شهرستان سلماس خبر داد.

سردار رحیم جهانبخش اظهار گرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت شخصی در زمینه قاچاق گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان سلماس، با هوشیاری ماموران در نهایت متهم شناسایی و پس از کسب مجوز قضایی، در بازرسی از منزل وی، ۶۲ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۸۱ عدد لوازم جانبی آن به صورت قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانونی، کشف و ضبط شد.

وی افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی گوشی‌های کشف شده ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار جهانبخش از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.