نوشهر - ایرنا - امام جمعه نوشهر گفت: تجربه ثابت کرده است که دشمنان هرگز نمی توانند به انقلاب و نظام اسلامی آسیب وارد و آن را ساقط کنند چون ملت و انقلاب ما زنده و بیدار است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته شهرستان افزود : در شرایط کنونی این بیداری ملت است که انقلاب و نظام را از هر گزندی محفوظ نگه می دارد و توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

وی در بخش دیگری به شانزده آذر روز دانشجو اشاره کرد و اظهارداشت: در شانزده آذر ۱۳۳۲ دانشجویان دانشگاه تهران در مخالفت با سیاست های امریکا و سلطه این کشور بر ایران اعتراض کردند و در این حادثه سه نفر از دانشجویان نیز شهید شدند و این روز را باید با این رویکرد نگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد : دانشجویان می توانند بیدار کننده باشند و شهید بهشتی در باره دانشجویان گفته بود: "دانشجو موذن جامعه است" یعنی اگر دانشجو خواب بماند همه جامعه خواب می ماند و رهبر معظم انقلاب نیز هم فرمودند که "دانشجو امید آینده کشور است". بنابراین دانشجویان باید هوشیار باشند.

خطیب جمعه نوشهر همچنین با اشاره هفدهم آذر که مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است ، یادآور شد: امید است که از فرهنگ فاطمی عقب نمانیم و در ایام فاطمیه اول نیز از فرهنگ فاطمی ،علوی و حسینی بیشتر بهره بگیریم.

مشایخ بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه آیین عزداری ایام فاطمیه اول در این شهرستان تاکید و اضافه کرد: انقلاب اسلامی هر چه دارد به برکت اهل بیت (ع) است و همه باید در مجالسی به همین مناسبت برگزاری می شود شرکت کنند.

وی از دیپلماسی خوب جمهوری اسلامی با کشور قطر در ارتباط با برگزاری جام جهانی فوتبال نیز قدردانی کرد و گفت: دشمنان خواستند در این رویداد ورزشی با ایجاد جو روانی اقتدار نظام را هدف قرار دهند که با دیپلماسی خوب جمهوری اسلامی توطئه های آنان خنثی شده است.