بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: مطالبات ورزشکاران استان در سطح ملی پیگیری و مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز جمعه در تجلیل از کوراشکاران ملی پوش خراسان شمالی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت قانون و ارایه بسته های تشویقی حمایت های لازم از قهرمانان ورزشی استان انجام و مطالبات آنان در سطح ملی پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر تشکیل گروه خیران ورزش استان، گفت: با بهره‌مندی از حضور خیران حوزه ورزش، بخشی از مشکلات در شرایط اضطراری به حداقل خواهد رسید.

حسین نژاد تصریح کرد: ضروری است تا با همدلی موجب تقویت ورزش و گسترش نشاط در تمام حوزه ها شویم زیرا جوانان با ورزش پویا، طراوت و شادابی را رقم می‌زنند و همین قشر پایه گذار اصلی برای توسعه کشور هستند.

در این دیدار از کوراشکاران افتخار آفرین خراسان شمالی در مسابقات جهانی هند قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، با پایان سیزدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان که روز شنبه (پنجم آذرماه) سالجاری در پونای هند آغاز شده بود، کاروان کوراش کشورمان در بخش آقایان و بانوان با کسب ۱۳ مدال رنگارنگ شامل ۶ طلا، سه نقره و چهار برنز در مجموع به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت.

در این رقابت ها "الیاس پاکدل"، "جواد مرادی"، "محمد محمدی بریمانلو" از خراسان شمالی به نشان های طلا و نقره دست یافتند.

"رضا مهنان" به عنوان سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و "بتول پاکروح" به عنوان سرمربی تیم ملی کوراش بانوان از خراسان شمالی در این رقابت ها حضور داشت.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.

این استان با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.