دماوند - ایرنا - خطیب جمعه دماوندگفت:فتنه گران و اغتشاشگران اصلی با پشتیبانی اطلاعاتی و مالی برخی کشورهای معاند و مخالف با انقلاب اسلامی به میدان آمده و عده‌ای را هم فریب دادند و با خود همراه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: فرا رسیدن ایام فاطمیه اول و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را به شیعیان و پیروان آن بانوی بزرگوار تسلیت عرض می گویم؛ حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی بصیرت و صبر انقلابی است، بصیرت در همه اوقات و صبر در مواقع لازم داشتند.

وی ادامه داد: استقامت در راه حق و ماندن در مسیر اسلام حقیقی، خسته نشدن، ناامید نشدن، توصیه یکدیگر به حق طلبی، صبر در راه خدا و کوشش برای حفظ نظام اسلامی وظیفه فعلی همه ماست.

این مقام مسئول بیان داشت: تبلیغ برای اسلام و کوشش برای رفع عیوب و کاستی های حکومت اسلامی و امیدوار کردن مردم به نظام و خدمت بیشتر به مردم سفارش امام و شهیدان به همه ماست؛ نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول و عقاید اسلامی شیعه و مشارکت مردم در انتخاب مسئولین و استقلال و آزادی های مشروع شکل گرفته است.

خطیب جمعه دماوند با ببان ابنکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا با این حکومت و این مردم شروع شد و همچنان ادامه دارد، افزود: ریشه فتنه های گوناگون علیه ملت ایران در سال‌های ۷۸ ، ۸۸ ، ۹۸ و ۱۴۰۱ را باید در مداخلات دشمنان خارجی جستجو پیدا کنیم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: فتنه گران و اغتشاشگران اصلی با پشتیبانی اطلاعاتی و مالی برخی کشورهای معاند و مخالف با انقلاب اسلامی به میدان آمدند و عده‌ای را هم فریب دادند وبا خود همراه کردند؛ رهبران اغتشاش سعی کردن با فریب روانی و رسانه‌ای برخی از جوانان و نوجوانان را با خود همراه کنند اما به سرعت چهره و نیت شوم آنها برملا شد و مردم از آنها فاصله گرفتند و تنها ماندند.

امام جمعه دماوند گفت: خشونت عریان علیه مقدسات و حمله به اموال عمومی و خصوصی و قتل افراد به نیت کشته سازی و ایجاد رعب و وحشت رفتارهایی است که باعث شد فریب خوردگان صف خود را از رهبران اغتشاش جدا کنند؛ نقش رهبر معظم انقلاب در تبیین جهادی حوادث و مسائل کشور در ایام فتنه و بر طرف کردن غبار فتنه و پاسخ به شبهات ستودنی است، ایشان با درایت خاص خود آتش فتنه ها را خاموش کردند.

وی با اشاره به اینکه تبعیت از فرمان رهبری و پذیرش نصیحت ایشان وظیفه عموم مردم مخصوصاً خواص جامعه است اما گاهی برخی خواص از مردم عقب می‌مانند و در امتحانات مردود می شوند، گفت: خدای متعال را بر نعمت ولایت و سرپرستی فقیه عادل و پرهیزگار تشکر می کنیم از مردم فهیم و ولایتمدار به گوش به فرمان رهبر تشکر می کنیم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی افزود: رهبر انقلاب همیشه به مسئولان سفارش کردند که به مشکلات مردم توجه داشته باشند و برای حل ریشه ای آن تلاش کنند در عین حال می فرمایند ما در کشور بن بست نداریم و همه مشکلات قابل حل است.

وی ادامه داد: در همه کشور ها مشکلات وجود دارد در کشور ما هم ضعف ها وعیبهایی وجود دارد ،ما منکر کاستی ها نیستیم اما توجه داشته باشیم که دشمنان همیشه دنبال موج سواری روی مشکلات و سوء استفاده از ضعف ها هستند؛ تحریک مردم برای اغتشاش در کف خیابان با بهانه اعتراض است اما با هدف ایجاد هرج و مرج و نا امن کردن شهرها انجام می شود، مردم باید آگاه باشند و یکدیگر را آگاه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: باید جنایات گروهک های تروریستی ضد انقلاب را در به خاک و خون کشاندن بیش از ۲۰۰ زن مسلمان ایرانی و ۷۱ زن شهیده مظلوم کرد از جمله شهیده ناهید فاتحی معروف" سمیه کردستان" و شهیده فاطمه اسدی را برای نسل جوان بازخوانی کنیم تا ماهیت این عناصر پلید را بهتر بشناسند.

وی افزود: آزادی بی قید و شرط و بی بند و باری و لاابالی گری نتیجه جز حقوق انسانها مخصوصاً زنان ندارد؛ مطالبه ما از دستگاه قضایی این است که بر اجرای احکام اسلامی تاکید داشته باشند و با قانون شکنان در زمینه حجاب و عفاف برخورد قانونی انجام دهند.