همدان- ایرنا- رئیس سبک لوهان‌چوان فدراسیون ووشو کشور گفت: ووشو رشته‌ای پرطرفدار در بین تمامی رده‌های سنی است که نیاز به حمایت جدی‌تری دارد.

"حسین حضرتی" روز جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی ووشو کشور به میزبانی شهرستان ملایر در گفت و گو با ایرنا افزود: استقبال بانوان در رشته ووشو بسیار بیشتر از آقایان است.

وی تهیه ابزار و لوازم کمک آموزشی را عمده‌ترین مشکل در این رشته عنوان و بیان کرد: بیشتر لوازم و ابزار رشته ورزشی ووشو تولید داخل ندارد، به‌ویژه در تالو ابزارهایی دارد که مخصوص کشور سازنده است و باید وارد کنیم.

داور ببن‌المللی ووشو ادامه داد: در حال حاضر مجبوریم از ابزار و لوازمی که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

حضرتی سطح برگزاری مسابقات قهرمانی ووشو کشوری به میزبانی استان همدان در شهرستان ملایر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بیش از ۳۹۰ ورزشکار از ۱۸ استان کشور در سبک لوهان‌چوان در بخش ساندا و تالو در این مسابقات با هم در حال رقابت هستند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را کسب تجربه، قهرمان‌پروری و کسب آمادگی لازم ورزشکاران برای حضور در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی عنوان کرد و گفت: مسابقات قهرمانی ووشو کشور در بخش بانوان به میزبانی استان البرز برگزار شد و از روز گذشته /پنجشنبه/ به مدت ۲ روز مسابقات قهرمانی مردان به میزبانی استان همدان در شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

رئیس سبک لوهان‌چوان فدراسیون ووشو کشور اظهار داشت: سطح این مسابقات از نظر امکانات شرایط خوبی دارد و سالن ورزشی و محل استقرار ورزشکاران مطلوب و سطح فنی مسابقات هم نسبتا خوب است.

حضرتی با بیان اینکه استان همدان بازیکنان و ورزشکاران خوبی در رشته ووشو دارد و همین امر موجب برگزاری مسابقات قهرمانی ووشو در این استان شد، افزود: فدراسیون ووشو برای استان‌هایی که میزبانی مسابقات را پذیرا می‌شوند، عملکرد و رزومه خوبی را در نظر می‌گیرد.

به گفته وی، بیشتر استان‌ها تمایل دارند میزبان این مسابقات باشند، در عین حال که به نفع هیات‌های ووشو نیز هست.

رئیس سبک لوهان‌چوان فدراسیون ووشو کشور یادآور شد: قبل از اینکه مسابقات قهرمانی ووشو را در استان همدان برگزار کنیم، از استان‌هایی همچون قم، البرز، قزوین و چند استان غربی و شرقی تقاضای میزبانی داشتیم که به خاطر شرایط موجود تصمیم گرفتیم این مسابقات در استان همدان برگزار شود.

حضرتی تاکید کرد: ورزشکاران ما در المپیک آسیایی حضور دارند و طرفداران زیادی به‌ویژه در بخش نونهالان دارد که با انرژی و ظرفیت خوب‌ پشتوانه رده‌های سنی این رشته هستند.

وی با بیان اینکه طرفداران رشته ووشو در بانوان بیشتر از آقایان است، گفت: یک‌بار در سال هر سبکی مجوز برگزاری مسابقات کشوری در رده‌های سنی مختلف را دارد و در کنار آن ممکن است مسابقاتی به عنوان قهرمانی، مناسبت‌های ملی و اعیاد مختلف، در استان‌های مختلف برگزار شود که فدراسیون نیز موافقت می‌کند.

داور بین‌المللی ووشو ضمن تقدیر از حمایت و مساعدت مسئولان استان همدان در برگزاری این مسابقات، ابراز امیدواری کرد: استان‌های دیگر نیز رغبت پیدا کنند تا این مسابقات به طور مرتب برگزار شود، چراکه هر اندازه مسابقات، سالن‌های اختصاصی و مکان‌های ورزشی برای این ورزش پرطرفدار بیشتر باشد، بهتر می‌توانیم نتیجه بگیریم.

حضرتی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته ووشو در سطح کشور داریم که بدون شک با حمایت مسئولان، هر اندازه شرایط بهتر باشد، به تعداد ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته نیز اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ مسابقات قهرمانی ووشو کشور سبک لوهان‌چوان (ساندا، تالو) با حضور بیش از ۳۹۰ ورزشکار از ۱۸ استان کشور در بخش مردان از روز دهم آذر به میزبانی ملایر در حال برگزاری است.