زاهدان- ایرنا- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از اجرای کامل سیستم گرمایش مدارس استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش‌از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی در مدارس توزیع شده و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا میثم لک زایی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تجهیز ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس این استان به سیستم سرمایشی آغاز شده و تا پایان سال به طور کامل انجام می‌شود.

وی بیان کرد:خوشبختانه موضوع تجهیز مدارس به سیستم گرمایش در سال ۱۴۰۱ بطور کامل محقق و توزیع و نصب اسپیلت و کولر گازی در کلاس‌های درس مناطق گرم و مرطوب استان نیز انجام شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در یک‌سال گذشته سه هزار دستگاه اسپیلت و کولرگازی توزیع و این رقم بر اساس مصوبه سفر شهریورماه پارسال رئیس جمهور به این استان تا پایان سال به هفت هزار دستگاه خواهد رسید.

وی از تخصیص یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به منظور استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

لک زایی افزود: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ فرآیند تجهیز یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس به موتورخانه در حال اجراست و تا پایان سال نیز یک‌هزار کلاس درس مجهز به این سیستم خواهد شد.

وی گفت: در مجموع تا پایان امسال ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس سیستان و بلوچستان مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت‌های گسترده ساخت و ساز فضاهای آموزشی در تمام نقاط این استان اظهارداشت: بیش‌از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی در مدارس این استان توزیع شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست، میانگین نرخ سواد در استان را ۸۴.۵ درصد عنوان کرد و گفت: بالاترین نرخ سواد با ۹۵ درصد به زابل و بنجار و کمترین نرخ سواد با ۶۸.۵ درصد به سرباز و راسک اختصاص دارد.

روح الله شیرازی، برگزاری به موقع جلسات شورای سواد آموزی، بهبود کیفیت سوادآموزی و شورای پشتیبانی سوادآموزی و اجرای به موقع مصوبات این جلسات را از مهمترین عوامل ارتقای نرخ سواد در شهرستان‌ها و مناطق عنوان کرد.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۵ هزار و ۲۰۰ نفر حجم ابلاغی به سیستان و بلوچستان ۶۴ درصد در دوره‌های سواد آموزی، انتقال و تحکیم تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع افراد تحت پوشش در دوره‌های سواد آموزی، ۹۱ درصد در امتحانات شرکت کردند و از این میزان ۴۴ درصد قبول شدند.