تهران - ایرنا - پس از ارسال نامه‌ حاوی مواد منفجره به سفارت اوکراین در پایتخت اسپانیا، طبق اعلام وزارت امور خارجه اوکراین، سفارت‌های این کشور در دست‌کم پنج کشور اروپایی، «بسته‌های خونین» مختلفی حاوی اعضای بدن حیوانات (به ویژه چشم‌ها) دریافت کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای ال کنفیدنسیال اسپانیا، «اولِگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد مقرهای دیپلماتیک این کشور در مجارستان، هلند، لهستان، کرواسی، ایتالیا و همچنین چندین کنسولگری این کشور از جمله کنسولگری در «برنو» در جمهوری چک، بسته‌های خونین با چشم حیوانات دریافت کرده‌اند.

این مقام اوکراینی با بیان اینکه بررسی‌ها برای دریافت معنای این پیام‌ها در حال انجام است، گفت «بسته‌ها به مایعی با یک بوی خاص آغشته شده بودند».

وزارت امور خارجه اوکراین همچنین از حمله چند نفر به سفارت اوکراین در قزاقستان و اقامتگاه سفیر این کشور در واتیکان خبر داد.

نیکولنکو با تاکید بر اینکه نهادهای دیپلماتیک این کشور مورد حمله‌های متعددی قرار گرفته‌اند، به ارسال نامه حاوی مواد محترقه به سفارت اوکراین در مادرید اسپانیا نیز اشاره کرد که باعث زخمی شدن کارمند این مقر دیپلماتیک شد.

«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین نیز با متهم کردن روسیه به وقوع رویدادهای روزهای اخیر، این اقدامات را «کمپین ترور و ارعاب» توصیف کرد.

این در حالی است که سفارت روسیه در مادرید، ارسال بسته‌های حاوی مواد منفجره به سفارت اوکراین در این کشور را محکوم و اعلام کرد: ما هرگونه تهدید یا اقدام تروریستی را محکوم می‌کنیم.

به دنبال وقایع اخیر، نهادهای دیپلماتیک اوکراین در بالاترین سطح وضعیت هشدار و شرایط امنیتی قرار دارند. همچنین همکاری‌های کی‌یف با کشورهای اروپایی که محل رخدادهای اخیر بوده‌اند، به منظور روشن شدن حقایق و تحلیل ابعاد این تهدیدها ادامه دارد.