همدان- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۱۱ دانش آموز این استان در آیین پایانی سومین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور، عنوان برتر را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد آقامحمدی روز شنبه در آیین آغازین هفته پژوهش و فناوری افزود: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان استان همدان در جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش‌آموزی شرکت کردند که از این تعداد ۳۰۰ دانش آموز به عنوان برگزیده استانی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: هفته گذشته نیز مرحله کشوری این جشنواره برگزار شد که ۱۱ دانش آموز از استان همدان، موفق به کسب عنوان برتر شدند و از آن ها قدردانی شد.

آقامحمدی تصریح کرد: مدیر پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان نهاوند نیز در سومین جشنواره های علمی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی رتبه‌ نخست و کارشناس امور پژوهش سراهای استان در ارزیابی کارشناسان نظارت بر پژوهش سراهای ادارات کل کشور رتبه برتر را به دست آوردند.

وی عنوان کرد: در رویداد علمی و پژوهشی که به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد، «محمد زرینی»با کسب رتبه نخست در ارزشیابی از برنامه های پژوهش سراهای دانش آموزی به عنوان مدیر برتر کشوری و «حامد عطاری» در ارزیابی کارشناسان نظارت بر پژوهش سراهای ادارات کل به عنوان رتبه برتر انتخاب شدند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مرکز نوآوری آموزش و پرورش استان همدان با مشارکت پارک علم و فناوری برای نخستین بار در سال تحصیلی جاری در هنرستان پسرانه شهیدان دیباج راه اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: در این مرکز نوآوری، دانش‌آموزان شاخه نظری، در کنار دانش آموزان رشته‌های هنرستانی قرار می‌گیرند تا با این رشته ها آشنا شوند.

به گزارش ایرنا در پایان این آیین، همزمان با آغاز هفته پژوهش، زنگ «پژوهش و فناوری» با حضور جمعی از مسئولان استان به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه هجرت همدان نواخته شد.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۲۰ هزار دانش آموز در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان تحصیل می‌کنند.

در سالنامه ملی ایران ۲۵ آذر به عنوان روز پژوهش نام گذاری شده است و برنامه های امسال هفته پژوهش از ۱۲ آذر آغاز می‌شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز ۲۵ ‬آذر از سوی «شورای فرهنگ عمومی کشور» به نام روز پژوهش نام‌گذاری شد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از سال ‪ ۱۳۷۹ ‬ چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نام‌گذاری کرد و از سال ‪۱۳۸۴‬ این نام به «هفته پژوهش و فناوری» تغییر یافت.