مشهد- ایرنا- دبیر هیات جودو خراسان رضوی گفت: مسابقات جودو قهرمانی استان و انتخابی اعزام به مسابقات کشوری در مشهد برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

حسن دوشنگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات گرامیداشت هفته بسیج با حضور ۱۲۰ ورزشکار در هفت وزن شب گذشته در سالن استاد دهقان مشهد برگزار شد.

وی ادامه داد: در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، حمیدرضا کارگر دهنو و علی شوقی از مشهد مقام اول و دوم را کسب کردند. در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم امیرحسین گرمابی از چناران بر سکوی نخست ایستاد و حمیدرضا کارگر گزکوه و سعید سعیدی از مشهد دوم و سوم شدند.

دبیر هیات جودو خراسان رضوی گفت: در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم محمد ولی پور و علی جوان از چناران مقام اول و دوم را کسب کردند و رضا سبحانی همراه با امیرحسین محمدی از مشهد مقام سوم مشترک را به دست آوردند. در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم نیز محمدرضا جاوید، علی زحمتکش و محمد آزموده نیز به ترتیب همگی از مشهد عناوین برتر را از آن خود کردند.

دوشنگی افزود: در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم هم فرزاد اسدیان از چناران مقام نخست را به دست آورد. عادل آزموده از مشهد دوم شد و محمد غلامی همراه با رضا محمدی فاز از مشهد مقام سوم مشترک را کسب کردند. در وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم هم مرتضی مختارزاده و احسان صاحبی از مشهد اول و دوم شدند و محمد بانویی از تربت جام همراه با ابوالفضل شریفی زاده از مشهد به طور مشترک مقام سوم را به دست آوردند.

وی ادامه داد: در وزن به علاوه ۱۰۰ کیلوگرم هم ابوالفضل ترابی و محمدامین چراغ از مشهد مقام اول و دوم را به دست آوردند و امیرعلی حسین زاده از مشهد همراه با هاشم قربانی از تربت جام همراه با هم مقام سوم را کسب کردند.

دبیر هیات جودو خراسان رضوی گفت: مسابقات جودو قهرمانی کشور ۲۳ آذر ماه به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

۱۵ هزار جودوکار در رده‌های مختلف سنی خراسان رضوی فعال هستند.