همدان- ایرنا- مربی پیشکسوت قایقرانی همدان عملکرد دختران روئینگ استان در ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را همانند گذشته مطلوب دانست و گفت: حضور در اردوهای خارجی و بهره مندی از امکانات مناسب حداقل نیاز این ورزشکاران برای رویارویی بهتر با حریفان قدرتمند جهانی است.

«مهدی صمدی» روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چند در مسابقات آسیایی اغلب کشورها نفرات اصلی خود را استفاده نمی‌کنند و بیشتر به فکر رقابت‌های جهانی هستند اما به هر حال با بضاعت موجود، قایقرانان همدانی همواره در ترکیب تیم ملی کشورمان موفق بوده‌اند.

وی اضافه کرد: مریم کرمی و مریم امیدی پارسا نزدیک به ۱۰ سال در ترکیب تیم ملی توانسته‌اند در مسابقات آسیایی همواره درخشش لازم را با کسب مدال داشته باشند و البته کیمیا زارعی نیز در سه چهار سال اخیر این مسیر را به خوبی طی کرده است.

صمدی با بیان اینکه این ملی پوشان حاصل تلاش و زحمات مربیان طی ۱۰ سال اخیر هستند، افزود: حضور در المپیک رویای هر ورزشکاری است و امیدوارم مسئولان تا فرصت باقی مانده امکانات لازم برای تمرین و مسابقه قایقرانان در سطحی که بتوانند شانس کسب سهمیه را داشته باشند، فراهم کنند.

این پیشکسوت قایقرانی همدان اظهار داشت: همدان از گذشته میعادگاه بهترین‌های قایقرانی کشور بوده که باید این شرایط را حفظ کرد و بتوانیم برای آینده به لحاظ پشتوانه‌سازی برنامه ریزی بهتری صورت بگیرد.

صمدی با اشاره به اینکه کسب سهمیه المپیک بسیار دشوار است، گفت: برای رسیدن به المپیک باید فراتر از قاره آسیا بتوان نسبت به ثبت رکورد تلاش کرد.

به گزارش ایرنا مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان و جوانان ۹ تا ۱۳ آذر در پاتایا تایلند برگزار شد.

۱۶۹ورزشکار در رده سنی بزرگسالان و ۹۰ ورزشکار در رده سنی جوانان از ۱۸ کشور در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند. تیم ملی ایران نیز با ۱۳ ورزشکار و پنج مربی در این رقابت‌ها حضور داشت.

در پایان مسابقات ملی‌پوشان ایران سه طلا و پنج برنز برای کشورمان به ارمغان آوردند که سهم قایقرانان همدانی ۲ نشان برنز توسط مریم امیدی‌پارسا و کیمیا زارعی بود.