اردبیل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عشایر مغان در کنار رود ارس تشنه لب هستند، گفت: از حدود ۶۵۰ روستا و آبادی منطقه مغان فقط برای ۱۰۰ قشلاق آب پایدار به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس جهانگیرزاده روز شنبه در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان اردبیل و یادواره ۱۸۵ شهید عشایر مغان اظهار کرد:طی ۵۰ سال اخیر برای حل مشکلات عشایر با شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس قدمی برداشته نشد و تنها در یکی دو سال اخیر میزان کمی از زمین‌های این عزیزان آزاد شد.

وی ادامه داد: حمایت از عشایر یعنی حمایت از انقلاب و نظام ، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و این حمایت عین عدالت و انصاف است.

جهانگیرزاده با اشاره به مشکلات عشایر مغان در بخش راههای ارتباطی و آب گفت: عشایر مغان در کنار رود ارس تشنه لب هستند ، از حدود ۶۵۰ روستا و آبادی منطقه مغان فقط برای ۱۰۰ قشلاق آب پایدار آن هم به همت سپاه تامین شده است.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته ریالی برای جاده‌های عشایری مغان هزینه نشده است، خواستار توجه به عشایر شد و گفت: در چند سال اخیر بیش از ۲۵ درصد عشایر مغان ترک دامداری کردند در حالی که یک میلیون راس دام سبک دارند و ۷۰ درصد دام استان اردبیل در منطقه مغان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش عشایر مغان در جنگ با روس‌ها ، جنگ چالدران ، پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بر لزوم توجه ویژه ملی به رفع مشکلات و دغدغه‌های اصلی عشایر این منطقه تاکید کرد.

همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان اردبیل و یادواره ۱۸۵ شهید والامقام عشایر شهرستان مرزی اصلاندوز مغان از صبح امروز (شنبه) با حضور معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، رئیس سازمان بسیج عشایری کشور ، استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل آغاز شده است.