قشم - ایرنا - اجتماع بزرگ سربازان دهه نودی امام زمان (عج) عصر (شنبه دوازدهم آذر ۱۴۰۱) با حضور پر شور عاشقان و دلدادگان آخرین امام شیعیان جهان اعم از مسلمانان شیعه و سنی در کمپ پارک آفتاب ۲ جزیره قشم در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اجتماع بزرگ و پرشور که با حضور بی نظیر دهه هشتادی ها و نودی های شهرستان مرزی قشم با اجرای سرود سلام فرمانده و رفیق شهیدم از سوی ابوذر روحی مداح و خواننده این سرود در کنار آب‌ های نیلگون خلیج فارس برگزار شد، شرکت کنندگان صحنه های بی‌ نظیری از عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

در این مراسم با شکوه زن و مرد، پیرو جوان، کودک و خردسال، شیعه و سنی در کنار هم سرود های یادشده را همخوانی کردند تا ثابت کنند انقلابی که به برکت اتحاد و همدلی مردم در سایه‌ رهبری های بنیانگذار انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و با رهبری رهبر معظم انقلاب ادامه یافته با پشتوانه مردم و مسوولان قله‌ های پیشرفت را طی می‌ کند.

در این اجتماع با شکوه و معنوی شرکت کنندگان هم نوا با یکدیگر این اشعار را که ممنون اجازه دادی عاشق شم ما خونواده مون نمک گیره، مثل بابا بزرگ هر جایی اسمتو می‌ شنوم دلم میره، دفتر نقاشیمو مدادای رنگیمو نذر کردم، که باهاشون هی حرم بکشم، مثلاً اومدم پیشت توی حرم نزدیکت، دستمو رو سینه بذارم خیس گریه بشم، حرف قلبمو باید بگم بهت، دست من که نیست اگه هستم عاشقت، آرزومه که بغلم کنی خودت، عزیزم حسین عزیزم حسین را زمزمه کردند.

کودکان و نوجوانان قشمی با در دست گرفتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی، با شور و حرارت آهنگ رفیق شهیدم را که جون میذارم برا کشورم من رگ و خونم ایرانیه، اینکه میبینی چند بچه نیست نسل قاسم سلیمانیه، لاله آلاله ریخت رو زمین تا تو دنیا شدیم رو سفید، واسه هر کرسی مملکت دادیم هفتاد و دو تا شهید، أینَ عمّار؟ أینَ عمّار را همنوایی کردند.

این کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی با تمام وجود این اشعار را که خود منم عمار یه عمار ایرانی از نسل سلیمانی، منَم میرزا همون کوه غیرت میرزا کوچک گیلانی، منم سلمان همون سلمان مِنّا از تبار ایرانی، منم علی لندی منم حسین فهمیده، یک دهه هشتادی که حاج قاسم و دیده، یک دهه نودی که الگوش یک شهیده، حاج قاسم یادم داد اگه عشق باشه راحته عاشقی، حاج‌ قاسم یادم داد باید جون گذاشت بابت عاشقی و حاج قاسم یادم داد یک و بیست بشه ساعت عاشقی تکرار می کردند.

در این برنامه که با استقبال فراوان دهه هشتادی ها و نودی‌ ها همراه بود برنامه‌ های متنوع فرهنگی و حماسی اجرا شد و نونهالان در حالی که در دست خود پرچم جمهوری اسلامی، لبیک یا امام زمان (عج) و عکس‌ هایی از مقام معظم رهبری و سردار سپهبد شهید حاج قاسم سیلمانی را در دست داشتند سرود سلام فرمانده را همخوانی کردند.

با نزدیک شدن به غروب شنبه و کاسته شدن از نور آفتاب، مجری برنامه از حضار خواست تا هنگام همخوانی سرود «سلام فرمانده» نور تلفن‌ های همراه خود را روشن کنند که این کار، صحنه زیبایی را در کمپ پارک آفتاب ۲ جزیره قشم رقم زد.

شرکت کنندگان با اجرای سرود سلام فرمانده و جمع‌ خوانی آن با این اشعار یا مولانا یا صاحب الزمان الغوث الغوث الغوث ادرکنی، عشق جانم امام زمانم، دنیا بدون تو معنایی نداره عشق روزگارم وقتی که تو باشی دنیامون بهاره، سلام فرمانده سلام از این نسل غیور جا مانده، سلام فرمانده سید علی دهه نودی هاشو فراخوانده بار دیگر ارادت قلبی خود را به قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان صلوات الله علیه را نشان دادند.

آنان با نجوای عاشقانه سلام فرمانده‌ سلام از این نسل غیور جامانده، سلام‌ فرمانده سید علی دهه نودی هاشو فراخوانده سلام‌ فرمانده، عهد میبندم روزی لازمت بشم عهد میبندم حاج قاسمت بشم، عهد میبندم مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم، عهد میبندم که میمونم پای کار این نظام، کاشکی مثل حاج قاسم من به چشم تو بیام من به چشم تو بیام هزار و صد و اندی ساله همه عالم دنبال مهدی ان و غصه ی سرباز و نخور آقا سربازات هزار و چهار صدی ان با امام زمان (عج) تجدید بیعت کردند.

از دیگر زیبایی های این مراسم حضور قایق های تندرو رزمندگان ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه (ندسا)، در حاشیه برگزاری این مراسم در آب های ساحلی جزیره قشم، جامعه محلی به ویژه برادران و خواهران اهل سنت و کودکان بیمار سرزمین آب و آفتاب بود که به این اجتماع با شکوه اقتدار، انسجام و معنویت بیشتری بخشیده بود.

اجتماع بزرگ سربازان دهه نودی امام عصر (عج) به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اداره تبلیغات اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، آموزش و پرورش شهرستان قشم و جمعی از روحانیون، معتمدان و روسای هیات های مذهبی این جزیره برگزار شد.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.