یزد- ایرنا- قطعه زمین رها شده در مرکز شهر یزد در کوچه ساختمان پزشکان بلوار طالقانی به محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی و بعضا زباله‌های منازل تبدیل شده است که علاوه بر ایجاد سیمای نازیبا، از نظر بهداشتی نیز سلامت عابران و ساکنان این کوچه پرتردد را تهدید می کند.

قطعه زمینی بلاصاحب و بلاتکلیف در میانه این کوچه و درست بیخ گوش ساختمان پرتردد پزشکان یزد واقع شده که به محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله منازل تبدیل شده است ، بسیاری از مسافرانی که از دیگر نقاط کشور و استان یزد برای درمان به این کوچه مراجعه می کنند با این صحنه ناهنجار روبرو می شوند که زیبنده شهری با ظرفیت های گردشگری تفریحی و سلامت مانند یزد نیست.

تعدادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص یزدی که بیمارانی از مناطق مختلف کشور را پذیرش می کنند و در این کوچه مطب دارند، بارها انتقادات خود را به وضعیت نامناسب تخلیه نخاله و زباله در محدوده محل طبابت خود به خبرنگار ایرنا منتقل کردند.

لازم است شهرداری یزد برای رفاه حال مراجعه کنندگان به این محدوده شهر که بسیاری از آنها غیریزدی هستند و تعیین تکلیف این زمین اقدام کند، تا وضعیت غیربهداشتی و نازیبای این کوچه پرتردد سامان پیدا کند.

دیوارکشی و محدودسازی این زمین به منظور جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله منازل اطراف سیما و منظر این محدوده شهر را نیز از وضعیت موجود خارج می کند .

پیشتر عکس‌هایی از وضعیت نامناسب این کوچه و زمین محل تخلیه نخاله ها برای روابط عمومی شهرداری یزد ارسال شد اما تا کنون برای ساماندهی این مشکل اقدامی صورت نگرفته است.

بلوار طالقانی به دلیل استقرار ساختمان های پزشکان و مطب های شخصی یکی از شلوغ ترین خیابان یزد و کوچه ساختمان پزشکان در این خیابان از پر ترددترین کوچه های شهر یزد است.