اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: امسال ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و خوداشتغالی در استان از سهم ابلاغی به کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت برای مشاغل معرفی شده از این نهادها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر عبداللهی عابد روز یکشنبه در حاشیه نشست توجیهی پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ گفت: در سال‌جاری چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات برای کمیته امداد، یکهزار و ۳۹۰ میلیارد ریال برای بهزیستی و ۱۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال برای دستگاه‌های حمایتی نظیر بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، صندوق شکوفایی و نوآوری، پارک علم‌وفناوری و نظایر آن ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده است و از این فرصت باید برای ایجاد اشتغال هدف‌گذاری‌شده در استان اردبیل استفاده شود و کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، رسته‌های اشتغال‌زا را در اولویت برنامه خوداشتغالی و کارفرمایی قرار دهند.

عبداللهی عابد بیان کرد: تسهیلات اشتغالزایی و خوداشتغالی بند ب تبصره ۱۶ دارای شرایط بازپرداخت مناسب است و استفاده از این فرصت در توسعه اشتغال و کاهش بیکاری موثر خواهد بود.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در آبان ماه امسال اعلام کرده بود که ایجاد ۳۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان با هدف رونق تولید و اشتغال در بلند مدت قابل تحقق است و با توجه به وجود ۶۵ هزار بیکار در استان، اشتغالزایی لازم نیازمند همت همه دستگاه‌های اجرایی و شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی استان است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.