کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به طرح مقابله با موبایل قاپی طی روزهای اخیر در این شهرستان از کاهش ۵۹ درصدی زورگیری‌های خیابانی در نتیجه اجرای این طرح و افزایش خودمراقبتی شهروندان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ "مهدی پورامینایی" در تشریح این خبر اظهار داشت: بنا به بررسی گزارش های روزانه جرائم، شاهد وقوع شمار زیادی زورگیری و موبایل قاپی در سطح شهر بودیم که سارقان، گوشی یا کیف و دیگر وسایل همراه شهروندان را در معابر سطح شهر به سرقت می بردند.

وی افزود: در همین زمینه شکایت ها و درخواست هایی از سوی مردم و مالباختگان با هدف مقابله با اینگونه سرقت ها واصل شد و بلافاصله طرح مقابله با سارقان و عاملان موبایل قاپی با تشکیل تیم های محسوس و نامحسوس در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ پورامینایی خاطرنشان کرد: با گشت زنی های محسوس ماموران در سطح شهر و پایش نامحسوس اماکن پرتردد و معابر خلوت، از ابتدای آذر ماه تاکنون ۹۰ درصد سرقت های به عنف یا همان زورگیری ها کشف و کاهش ۵۹ درصدی زورگیری های خیابانی و موبایل قاپی رقم خورده که خودمراقبتی شهروندان و مراقبت بهتر از وسایل همراهشان در معابر عمومی نیز نقش مهمی داشته و بسیار هم مورد تاکید است.

بازداشت عامل فروشی گوشی تقلبی

به گزارش ایرنا همچنین رییس پلیس فتا کرمان گفت: یک خانم که با راه‌اندازی صفحه فروش گوشی‌های آیفون با قیمت مناسب در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان این استان می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدرضا رضایی افزود: در پی اعلام شکایت یک جوان کرمانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد این فرد از طریق یک صفحه فروش گوشی های آیفون با وعده قیمت بسیار مناسب، ۱۹۶ میلیون ریال را به حساب عامل راه اندازی این آگهی واریز کرده اما این فرد با مسدود کردن ارتباط، دیگر پاسخگوی خریدار نبوده است.

رییس پلیس فتا استان کرمان تصریح داشت: ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی، متهم دخیل در این نوع کلاهبرداری که خانمی ۳۶ ساله بود را شناسایی و دستگیر کردند که مشخص شد این خانم به همین روش به دنبال کلاهبرداری از افراد بیشتری نیز بوده است.

سرهنگ رضایی با اشاره به تحویل این متهم به مراجع قضایی بیان کرد: بارها با انتشار اینگونه اخبار از شهروندان خواسته ایم به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای اینترنتی با قیمت های ارزان تر یا تخفیفات ویژه را نخورند و برای انجام خریدهای اینترنتی حتماً از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند.