ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: حریم و بستر باقیمانده رودخانه گدار نقده برای تکمیل پروژه انتقال آب سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه، آزادسازی شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز دوشنبه در بازدید میدانی از طرح انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه اظهار کرد: حدود ۴.۵ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه گدار چای نقده هم تحت تصرف زارعان و اهالی محل است که آزاد سازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود اختلافات مالکیتی در اسناد این منطقه افزود: در بازدید از محل و گفت‌وگو با اهالی و وکلای آنان، جلسه مفصلی با مسوولان استانی، شهرستانی برگزار و دستورات لازم برای جبران و تامین خسارت‌های وارده به زارعان و مالکان صادر شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از ۱۳ میلیارد تومان از طرف وزارت نیرو برای آزادسازی منطقه به مالکان پرداخت شد، اضافه کرد: رییس دادگاه بخش محمدیار و رییس دادگستری نقده به عنوان ناظران اجرای سریع و دقیق این امر معین شدند.

به گزارش ایرنا، مراحل پایانی پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در حال تکمیل است و پس از پایان آن سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب به پیکره دریاچه وارد خواهد شد.