کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ثبت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دویست و چهل و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان تصویب شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی افزود: انتخاب روز کرمان در شورای فرهنگ عمومی و پیگیری ثبت آن در تقویم رسمی کشور در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت انتخاب روزی به نام روز کرمان اظهار داشت: در این راستا تاریخ‌های ۲۴ دی‌ماه (سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان)، ۱۳ دی ماه (سالروز شهادت سردار دلها) و ۱۷ دی‌ماه (روز بزرگداشت خواجوی کرمانی) به عنوان پیشنهاد مطرح و مورد بررسی اعضای شورای فرهنگی عمومی کرمان قرار گرفت.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری سومین سالگرد سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با رأی اعضای شورا، ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان روز کرمان انتخاب شد که پیشنهاد آن به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه و پیگیری برای ثبت آن در تقویم رسمی کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تقویم، روزی به نام روز مقاومت و پایداری برای دزفول ثبت شده است، افزود: نام «کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام» از لحاظ ادبی درست نیست در نتیجه پیشنهاد می‌شود روز کرمان با نام «کرمان روز جهانی مقاومت» ثبت شود و شعار آن «کرمان جهانشهر مقاومت» خواهد بود.

وی ادامه داد: پنج شعار پیشنهادی از سوی کارگروهی متشکل از اساتید هیات علمی دانشگاه در حوزه ادبیات و تاریخ ارائه شده بود که در نهایت شعار «کرمان جهانشهر مقاومت» پس از ۲ بار رأی‌گیری به تصویب رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: این شعار برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان کرمان یکسان است و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را با محوریت شعار «کرمان جهانشهر مقاومت» برگزار کرده و از به کار بردن شعارهای دیگر پرهیز کنند.

وی با تأکید بر اینکه جلسات قائل به حضور شخص است و ضرورت دارد اعضای شورا خودشان در جلسات حضور یابند، گفت: به شکرانه وجود شهدا و بهره‌مندی معنوی از حضور آنها، جلسات شورای فرهنگ عمومی از این به بعد به یکی از شهدای استان کرمان تقدیم و کلیپی از آن شهید در ابتدای جلسه پخش می‌شود که این جلسه به شهید ناصر فولادی تقدیم شد.