شیراز - ایرنا- سرپرست فرمانداری سرچهان بابیان اینکه حجم زیادی از زمین های این منطقه از داشتن سند محروم است، افزود:سالانه حدوداً ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم این شهرستان برای انجام کارهای ثبتی خود مجبورند مسافت طولانی و سختی را تا شهرستان بوانات طی کنند که این موضوع موجب فراهم آوردن مشکلات زیادی برای مردم شده است.

مهدی مرادی سرپرست فرمانداری شهرستان سرچهان رو زدوشنبه در دیدار رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستانهای بوانات و سرچهان افزود: یکی از مهمترین مشکلات مردم عدم استقرار ثبت اسناد در سرچهان است ، عدم صدور سند ناحیه صنعتی مانع توسعه شهرستان شده است.

مرادی سرپرست فرمانداری شهرستان سرچهان در دیدار قریشی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستانهای بوانات و سرچهان اظهارکرد: با توجه به بررسی میدانی و مراجعه مردمی یکی از مهم ترین مشکلات و دغدغه های مهم مردم عدم استقرار ثبت اسناد و املاک در این شهرستان است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرچهان با اشاره به عدم فعالیت صنایع در ناحیه صنعتی این شهرستان هم گفت: متاسفانه اختلافات فی مابین ثبت اسناد، شرکت شهرک های صنعتی و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باعث شده است که سند این ناحیه صنعتی صادر نشود و به تبع آن واحدهای صنعتی هم نمی توانند در این ناحیه مشغول به فعالیت شوند و همین امر هم موجب عدم توسعه صنعتی شهرستان شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: مطمئناً این تعلل در صدور سند ناحیه صنعتی و عدم استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی به ضرر مردم و شهرستان است و از مسئولان امر می خواهیم هر چه زودتر این مشکل را مرتفع کنند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان آمادگی داریم هر نوع همکاری انجام دهیم تا این مشکل که در مصوبات سفر استاندار نیز گنجانده شده هر چه زودتر مرتفع گردد.

ساخت سد اعظم سرچهان و اقناع سازی مردمی

سرپرست فرمانداری سرچهان همچنین در جلسه بررسی نحوه فعالیت سد اعظم در این شهرستان گفت: فعالیت سد اعظم همراه با اقناع سازی مردم باید صورت بگیرد بهره مندی از منابع آبی سد طبق حقابه تعیین شده خواهد بود.

جلسه بررسی موضوع نحوه فعالیت سد اعظم با حضور مدیران آب منطقه ای استان یزد و مسئولان ذیربط این شهرستان به ریاست مهدی مرادی سرپرست فرمانداری شهرستان سرچهان برگزار شد.

مرادی در این جلسه اظهارکرد: هر اقدامی که در این زمینه در نظر است اجرا گردد باید با اقناع سازی مردم صورت بگیرد تا مردم منطقه مطمئن باشند از اجرای این طرح مهم دولت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب و کشاورزی یکی از دغدغه های مهم این منطقه و کشور است، افزود: در اجرای این طرح نباید هیچ مشکلی در تامین آب شرب مردم روستای برازجان و راه دسترسی آنها صورت بگیرد و باید پیش بینی های لازم انجام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرچهان درخصوص کارشناسی انجام شده بابت قیمت خرید زمین های کشاورزان گفت: این موضوع مورد تایید مردم و کشاورزان نیست بنابراین باید مکانیزمی پیش بینی شود که کارشناسی قیمت زمین های مردم توسط کارگروهی متشکل از کارشناس رسمی دادگستری و کارشناسان دستگاه های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب منطقه ای صورت بگیرد تا همه جوانب بصورت تخصصی در نظر گرفته شود.

مرادی خاطرنشان کرد: فعالیت و آبگیری این سد بصورت فصلی خواهد بود به نحوی که در صورت بارندگی شاهد ذخیره خوبی از نظر منابع آبی در این سد خواهیم بود بنابراین از طرفین می خواهیم که با تعامل و همکاری این پروژه مهم به سرانجام نهایی برسد.

وی تاکید کرد: مردم روستای برازجان و همچنان مردم عزیز شهرستان سرچهان مطمئن باشند مسئولان متولی مکلف شدند طبق حقابه درنظر گرفته شده از منابع این سد استفاده کنند و این موضوع می تواند تا حد زیادی مشکل تامین آب شرب و کشاورزی منطقه را رفع کند.

شهرستان سرچهان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.