یاسوج- ایرنا- رئیس شعبه یک تجدید نظر هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش با توصیه به فرهنگیان و کارمندان این وزارتخانه گفت: قبل از قبول مسئولیت در هر سمتی، حتما از وظایف و قوانین مربوطه مطلع شوید چراکه بیشتر تخلفات ناشی از جهل به قانون است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مهرداد اژدرپور روز دوشنبه در نشست شورای معاونین و روسای شهرستانهای آموزش وپرورش استان گفت: هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری بازوی دستگاه تعلیم و تربیت و خط پایان نظارت هستند.

وی ادامه داد: هیات های رسیدگی به تخلفات اداری در جایگاه رسیدگی و خط پایان نظارت هستند چرا که این هیات ها همانند جراحی است که با هدف اصلاح ساختار در دستگاه عریض و طویل تعلیم و تربیت و سلامت نظام اداری ایفای وظیفه می نماید.

وی با اشاره به ضرورت هماهنگی بین نهاد های نظارتی و هیات های رسیدگی، گفت: نباید هیچ گونه فاصله‌ای بین نهادهای نظارتی با هیات‌ها به عنوان مرجع رسیدگی کننده وجود داشته باشد و لازم است هماهنگی لازم بین ارزیابی عملکرد استان ها و اعضای هیات برقرار باشد.

اژدرپور با تاکید بر رعایت عدالت و انصاف، گفت: هدف ما اصلاح کژکارکردهاست و رسیدگی ما توام با رعایت قانون و عدالت است اگر چه باید در کار خود اقناعی عمل کنیم.

اژدرپور با اشاره به جایگاه حساس هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش ، گفت: صدور رای کاری بسیار سخت و مسئولیت‌آور است که باید با نهایت دقت و انصاف صورت گیرد.

وی به اهمیت نقش آموزش و پرورش گفت: این نهاد فرهنگی، مرکز ثقل انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان است و اگر تخلفی در آموزش و پرورش صورت بگیرد ما نقش خود را در تعلیم و تربیت به خوبی ایفا نکرده‌ایم.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.