رشت- ایرنا- استاندار گیلان پیشرفت طرح ملی مسکن در بندرانزلی را رضایت بخش دانست و گفت: از حدود ۶ هزار نفری که در این شهرستان در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط نهایی هستند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز دوشنبه در جریان بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها مختلف بندرانزلی با اعلام رضایت از روند پیشرفت پروژه در این شهرستان افزود: مجموعه ای ۳۶ واحدی از این طرح در انزلی تا مرحله سقف پیش رفته و بزودی سایر واحدها نیز احداث می‌شوند و در واقع می‌خواهیم کار بصورت جهادی‌تر و با سرعت بالاتری انجام شود.

وی گفت : در این شهرستان زمین لازم برای طرح مسکن ملی فراهم شده و بندرانزلی مشکلی برای تهیه زمین ندارد و امید است ظرف مدت ۲ماه کارها به جایی برسد که مشخص شود چه تعداد واحد آغاز به کار کرده و چه مقدار نیاز به عرصه دارد تا متقاضیان هرچه سریعتر به مسکن مورد نیاز خود دست یابند.

عباسی خواستار استفاده از سازه های نوین و مدرن برای ساخت و مقاوم سازی این بناها شد تا کارها با سرعت بالا انجام شده و مسکن به موقع به مردم تحویل شود.

وی عنوان کرد: در موضوع مسکن مهر نیز دغدغه‌های زیادی از سوی مردم مطرح شده که طی هفته های آینده تعیین تکلیف خواهند شد؛ مجموعه سالن چند منظوره در این محدوده نیز استانداردسازی شده و بزودی به بهره برداری می رسد.

وی در مورد ورزشگاه بندرانزلی نیز گفت: سال گذشته نگرانی هایی در این زمینه وجود داشت و حق مردم قهرمان پرور، ورزشی و ورزش‌دوست این شهرستان نیست که تیم ارزشمند و بسیار مهم ملوان که از جایگاه خوبی در لیگ برتر برخوردار است، ورزشگاه در خور و شایسته‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از سکوی شمالی این ورزشگاه در حال تکمیل است، ادامه داد: برای تکمیل و استاندارد سازی این ورزشگاه ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و تاکید گردیده که پنج میلیارد تومان از این اعتبار در مرحله اول پرداخت شود و ۲۰ میلیارد تومان نیز در مراحل بعدی اختصاص می یابد و باید در سریعترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد : از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری ۲۵ میلیارد تومان صرف این امور شد و سالنی که جنب این ورزشگاه است نیز تعمیر خواهد شد تا مورد استفاده تیم ملوان و جوانان این شهر قرار گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : پروژه کنار گذر بندرانزلی نیز ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که بخشی از این اعتبار اختصاص یافته و بخشی نیز اختصاص خواهد یافت.

وی از روند عملیات اجرایی احداث راه آهن رشت - بندرکاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی هم بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه مهم قرار گرفت.

عباسی در سفر به بندرانزلی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهیدان انزلی و دیدار با پدر بزرگوار شهید اتقیا بر مزار زنده یاد سیروس قایقران بازیکن ارزنده و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و ملوان بندرانزلی در محله کلویر این شهرستان حضور یافت و با نثار فاتحه و اهدای گل، یاد و خاطره این فوتبالیست محبوب خطه گیلان را گرامی داشت.

وی در جمع بازاریان این شهر حضور یافت و گفت و گویی صمیمانه با آنان داشت.

دکتر عباسی در این سفر همچنین در جمع ورزشکاران خانه کشتی شهید رجبی مقدم مسکن مهر این شهر حضور یافت و با آنان بصورت چهره به چهره و صمیمانه دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از ۲ کارخانه فعال تولید کننده انواع سیلندر چاپ و نیز تولید کننده دیوارپوش پی وی سی واقع در شهرک صنعتی شماره یک منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های استاندار گیلان در سفر به بندرانزلی بود.