به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حمیدرضا خان محمدی امروز در آیین افتتاح همزمان ۸ مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه به صورت ویدئو کنفرانس در ۸ استان کشور اظهار کرد: این مدرسهها بنام امام رضا علیه السلام احداث شده است.
وی با بیان اینکه عدالت به معنای توجه به تفاوتهاست، گفت: کودکان با نیازهای ویژه نیاز به توجه ما به دلیل کمبودها را ندارند، اگر تغییر نگاه شکل گیرد، پول و هزینه هم برکت پیدا میکند، چرا که دل مهربان این دانش آموزان همه را به خود جذب می کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما آمادهایم که در برنامه و خرید تجهیزات نگاه ویژه به این کودکان داشته باشیم، به همین منظور درخواست کردیم که سهم ما از تجهیزات هنرستانیها از ۲۰ به ۵۰ افزایش دهند.
خان محمدی اعلام کرد که سازمان نوسازی مدارس این آمادگی را دارد که هر جا نیاز به مدرسه باشد، اولویت در مجموعه را به بحث کودکان استثنایی اختصاص دهیم و این کار را با قوت هم پیگیری میکنیم.
وی اظهارداشت: همکاران خالصانه و جهادی زحمت میکشند، امیدوارم این جریان آغاز و پیشرفتی در مسیر نهضت عدالت باشد.
آموزش و پرورش استثنایی در بودجه و برنامه های بهزیستی دیده شود
نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: هرجا که در بودجه و برنامهها نام بهزیستی است، آموزش و پرورش استثنائی هم در کنار آن باید وجود داشته باشد.
محمد وحیدی اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ سال در مجموعه آموزش و پرورش استثنائی کشور بودم و میتوان گفت هرچه در زندگی دارم از این زمان خدمت است.
وی افزود: بهترین مدرسههای خیرساز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است، یک باقیات صالحات و خیر مستمر برای نسلهای آینده خواهد بود.
این نماینده مجلس گفت: آموزش و پرورش استثنائی در مجموعه قوانین، برنامهها و بودجه جایگاه مظلومی دارد، اکنون که برنامه توسعه تدوین میشود باید برای دانش آموزان استثنایی کاری مناسب انجام دهیم.
منطقه ۲۲ تهران ۲۰۰ مدرسه کم دارد
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور همچنین در این مراسم با بیان اینکه خیرین مایل به مشارکت در این امور هستند و باید به سراغ آنها برویم ،گفت: اکنون در منطقه ۲۲ تهران ۲۰۰ مدرسه کم داریم که وقتی خیرین متوجه شدند، مشارکت در ساخت را به عهده گرفتند، بنابراین مردم اگر از مشکلات آگاه شوند، اقدامات مناسبی صورت میگیرد.
ناصر قفلی مدرسه سازی را کاری مفید و زیربنایی وساخت مدارس استثنایی را کاری ارزشمندتر ذکر کرد و افزود: ۴۰ هزار خیر و حدود ۲ میلیون مدرسه یار در این پروژه ها مشارکت دارند.
وی اظهارداشت: خیرین کاملا وضع دانش آموزان استثنایی را میدانند،اگر وضعیت دانش آموزان اوتیسم را بررسی کنیم، متوجه می شویم که از صفر تا صد است، بسیاری از نابغههای دنیا اوتیسم داشتهاند، باید در این افراد کنجکاوی کنیم و توانایی آنها را در یابیم.
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: امسال یک میلیون به دانش آموزان اضافه شدهاند و در شهرستانهای تهران، البرز و استان های شمالی برای آموزش این دانش آموزان دچار زحمت شدهاند، بنابراین ۲۵ هزار کلاس درس بیشتر نیاز است، این میزان یعنی ۲۵ هزار میلیارد تومان باید هزینه کرد.
قفلی گفت: وزیر آموزش و پرورش به منظور تامین هزینه های ساخت مدارس اعلام کرد که آموزش و پرورش املاک مازاد را بفروشد که این اقدام در برخی از استان ها در حال انجام است.