سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دانشگاه و دانشجو کانون آگاهی، پیشرفت جامعه است و دشمنان با تمرکز بر این قشر به دنبال توطئه‌پراکنی هستند.

احمد ریواده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: جنبش و جریان اصیل دانشجویی از ۱۶ اذر ۱۳۳۲ بر پایه آزادیخواهی و ظلم‌ستیزی شکل گرفت و اکنون گام دوم انقلاب نیز این رویکرد دنبال می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: از لحاظ تاریخی دانشجویان در اعتراض به مداخله دشمنان در کشور و اعتراض به عادی‌سازی روابط با بریتانیا و اعتراض به سفر معاون انگلیس به ایران جنبش روز دانشجو را شکل دادند و دشمنان با شیطنت و تمرکز بر حربه‌های ستیزه‌جویانه به دنبال انحراف جنبش دانشجویی هستند.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در اهمیت و ضرورت توجه به دانشجویان، افزود: آگاهی، علم و دانش از واجبات جامعه است و توجه به جایگاه دانشجو همواره باید مدنظر باشد.

ریواده تصریح کرد: روایت درست تاریخ و اطلاع‌رسانی اسناد رژیم صهیونیستی موجب ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان است و باید جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اساسی‌ترین نقش دانشگاه‌ها الگوسازی تربیتی است و شهدا الگوهای شایسته‌ای برای نسل دانشجو هستند.

به گزارش ایرنا، روز شانزدهم آذر ماه در تقویم ایران به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

این روز هر سال در ایران به یاد سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامی داشته می‌شود.