تهران- ایرنا- آغاز بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان، ازسرگیری عملیات احداث پارکینگ طبقاتی نیایش، امضای تفاهمنامه همکاری سازمان نوسازی شهر تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین بازدید رایگان از برج آزادی ویژه دانشجویان از مهمترین اخبار روز سه شنبه پایتخت است.

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از آغاز طرح جدید این معاونت با هدف بهسازی روکش آسفالت بخش هایی از بزرگراه آزادگان خبر داد.

عباس شعبانی با اعلام این خبر افزود: گسترش برخی عوارض از قبیل ترک های طولی و عرضی و ایجاد چاله و نشست در سطح آسفالت بزرگراه آزادگان سبب شد تا بهسازی مقاطعی از این بزرگراه در دستور کار معاونت فنی و عمرانی قرار گیرد و به این ترتیب ضمن رفع مشکلات موجود، سطح مناسب سرویس دهی در این شریان مهم بزرگراهی حفظ شود که قرار است در مدت 9 ماه اجرا شود.

وی یادآور شد: در این مدت بخش هایی از مسیرهای تندرو و کندرو بزرگراه آزادگان در حدفاصل بزرگراه بسیج تا بزرگراه فتح (مسیر رفت و برگشت) به طول حدود ۵۴ کیلومتر بهسازی خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تراش و روکش مکانیزه آسفالت و اصلاح شیب به منظور هدایت بهتر آبهای سطحی را از مهمترین اقدامات اصلاحی در این پروژه خواند.

شعبانی با اشاره به آغاز این پروژه در تاریخ هفتم آبان در بخش حدفاصل بزرگراه شهید تندگویان تا بزرگراه شهید کاظمی(شرق به غرب)، از اجرای شبانگاهی عملیات اجرایی در مقاطع بدون کندرو خبر داد و گفت: عملیات بهسازی در سایر مقاطع با توجه به کاهش دما، در شیفت روز و ضمن انحراف ترافیک انجام خواهدشد.

ازسرگیری عملیات احداث پارکینگ طبقاتی نیایش از اواسط آذر

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: پارکینگ طبقاتی نیایش در صورت تامین به موقع منابع مالی طی مدت ۱۸ ماه تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

هادی حق بین که در حاشیه بازدید سید محمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از آخرین وضعیت اجرایی پارکینگ طبقاتی نیایش سخن می گفت، با تاکید بر اهمیت عملکرد این پارکینگ به دلیل مجاورت با بیمارستان شهید رجایی، بوستان ملت و پردیس سینمایی ملت، این طرح را شامل احداث ۹ طبقه پارکینگ در تراز منهای یک و ۲ طبقه تجاری در تراز مثبت یک دانست و یادآور شد: احداث پارکینگ طبقاتی نیایش با تدبیر معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به سازمان عمرانی مناطق واگذار شده و جلسات هماهنگی با مشاور و پیمانکار مربوطه جهت آغاز هر چه سریعتر عملیات اجرایی ادامه دارد.

وی گفت: عملیات اجرایی پارکینگ نیایش از سال ۹۲ آغاز شد و تکمیل آن طی دوره‌های قبلی مدیریت شهری، به دلایل مختلف چندان مورد توجه قرار نگرفت. گفتنی است با بهره برداری از این پروژه، فضای موردنیاز برای پارک بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تامین شده و به این ترتیب امکان مراجعه کم‌دردسر شهروندان به بیمارستان قلب شهید رجایی، پردیس سینمایی ملت و بوستان ملت تسهیل خواهد شد.

تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی شهر تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از امضا تفاهم نامه همکاری مشترک این سازمان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ساخت مجموعه های خدماتی کودکان، نوجوانان و تولید مسکن مربیان کانون در پایتخت خبر داد.

مهدی هدایت با اعلام خبر انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی شهر تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به رویکرد شهرداری تهران برای تأمین مسکن با هدف ایجاد شرایط مناسب، بسترسازی و تسهیل فرآیند برخورداری همه خانوارهای شهری از واحدهای مسکونی در حد استطاعت اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه با بهره گیری از ظرفیت ها، امکانات و به منظور مشارکت و هم افزایی در تولید و عرضه مسکن، بین طرفین مبادله شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر ضرورت مولدسازی و توسعه کانون های پروش فکری پایتخت، تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه ایجاد شهر جهانی کودک در تهران، تأمین مسکن مربیان کانون پروش کودکان، نوسازی ۳۲ مرکز فرهنگی هنری، استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهسازی زمین های موجود کانون در سطح شهر تهران در دستور کار طرفین قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش همکاری و مشارکت در ساخت و بهره برداری مجموعه های خدماتی (فرهنگی، هنری، آموزشی، تفریحی، فراغتی، تجاری و فضای سبز و باز) برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای ایشان بر اساس ارزشها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین همکاری و مشارکت در تولید واحد مسکونی در اراضی متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق شهرداری تهران از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

بازدید از برج آزادی رایگان شدبه مناسبت روز دانشجو (۱۶آذر)

شهردار منطقه ۹ اعلام کرد: بازدید از مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با مساعدت مدیریت برج آزادی برای دانشجویان رایگان شد.

سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، این قشر فرهیخته می‌توانند در روز چهارشنبه ۱۶ آذر با ارائه کارت دانشجویی بلیت برج آزادی را به صورت رایگان تهیه کرده و از سالن های ایران‌شناسی، موزه دوربین‌های عکاسی، نگارخانه‌ها و طبقات این آلمان شهری بازدید کنند.لازم به ذکر است مجموعه برج آزادی از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان گردشگران است .