نصرالله کشاورز روز چهارشنبه در گفتوگو با ایرنا افزود: از مجموع شکایتهای رسیدگی شده، ۴۳۴ پرونده متخلف شناخته شده و ۱۹ مورد منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
وی با اشاره به اهمیت احصا و بررسی چالشهای نحوه عرضه کالا و خدمات اظهار کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرفکنندگان همه شکایتهای دریافتی از سوی کانون کارشناسان رسمی دادگستری و اتحادیههای تخصصی استان بوشهر مورد کارشناسی و رسیدگی قرار گرفته است.
معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: بیشترین گزارشها و شکایت دریافتی در حوزه کالا مربوط به شرکتهای خودروساز، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، لوازم یدکی خودرو و مبلمان و در حوزه خدمات مربوط به تعمیرگاههای خودرو، آرایشگاهها و مشاور املاک است.
وی اعلام کرد: از تخلفات گزارش شده، گرانفروشی، عدم انجام تعهدات در قبال مصرفکنندگان و تقلب بیشترین موارد تخلف بوده است.
معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ به منظور شتاب بخشی در رسیدگی و جلوگیری از تخلفات اقتصادی به صورت مستمر آماده دریافت شکایتها و انتقادات مردمی است.