همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: مراحل نظارت و آزمایش استحکام تقاطع غیر همسطح و در حال احداث غدیر (فرهنگیان) همدان، به منظور بررسی استقامت و استواری آن، با حضور گروهی از مهندسان و کارشناسان ویژه، آغاز شده است.

فرزاد تیموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری همدان با به کارگیری پیمانکار و مشاور، عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیر همسطح غدیر را با سرعت قابل قبولی آغاز کرد و با توجه به مطرح شدن مسائل فنی در رابطه با استحکام و کیفیت بتن اجرایی آن، با دستور استاندار همدان، شورای فنی برای بررسی موضوع تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در این شورا کمیته نظارت وجود دارد که اعضای آن را مهندسان مجرب استان تشکیل می‌دهند و در حال بررسی مسائل فنی پروژه هستند.

تیموری تصریح کرد: اعضای این کمیته با حضور در محل، مطالعه مدارک و بازدید پروژه، مراحل تحقیق و رسیدگی را انجام دادند و با توجه به ابعاد وسیع این طرح عمرانی، پیشنهاد شد شهرداری همدان از یک مشاور صلاحیت‌دار دیگری استفاده کند.

وی ادامه داد: مشاور در رابطه با کیفیت فنی و مسائل پیش آمده نظر می دهد و در نهایت از سوی شهرداری مراحل به کار گیری مشاور جدید به عنوان عاملیت چهارم انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: در شورای فنی استان همدان نیز موضوع به طور کامل بررسی شد و قرار است شهرداری مدارک موجود را در اختیار مشاور جدید قرار دهد.

وی ادامه داد: مشاور جدید مدارک و آزمایشات گوناگون را بررسی می‌کند و نهایت تا ۲ هفته آینده نتیجه نهایی استحکام و استقامت طرح عمرانی تقاطع غیر همسطح غدیر اعلام می‌شود.

تیموری یادآور شد: تا حصول نتیجه کامل و اطمینان از رعایت تمامی اصول فنی و مهندسی اجازه بهره برداری از این پروژه مهم و حیاتی شهر داده نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، پروژه تقاطع غیرهمسطح غدیر(همدان) در ورودی شهر از سمت جاده تهران قرار دارد و راه گذر خودروهای سبک و سنگین را در مسیر شهرک فرهنگیان، بلوار آیت الله نجفی به سمت کردستان، کرمانشاه و غار علصدر، مرکز شهر و جاده ملایر را هموار می‌کند.

هفته گذشته با انتشار اخباری در خصوص کاهش استقامت بتن این طرح، نگرانی‌هایی در رابطه با ایجاد هرگئنه حادثه احتمالی ایجاد شده است.

فاز دوم این پروژه پس از پایان مطالعات از ابتدای شهریور ۱۳۹۸ با اعتبار اولیه ۳۵ میلیارد تومان آغاز شد و به‌منظور تکمیل کامل این پروژه ملبغ ۸۵ میلیارد تومان دیگر نیاز بود.

طول فاز دوم این پروژه یک کیلومتر است و عرشه‌های آن نیز به سه مدول تقسیم‌بندی شده است و اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حذف گره‌های ترافیکی موجود در مسیر شمال به مرکز شهر، مرکز شهر به شهرک فرهنگیان از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.