ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: در شرایط امروزی اغتشاش و فتنه مدنظر قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند چراغ راه و هدایتگر انسان‌ها باشد تا در مسیر درست قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد باقر محمدی لایینی روز پنجشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه روایت حبیب در ساری افزود : شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از ولایت فقیه و میهن از جان خود گذشتند تا فتنه انگیزان و ایادی نفاق نتوانند به اتحاد مردم کشور آسیب بزنند.

وی ادامه داد: در این دوران اغتشاش و فتنه گری ها که دشمنان بدنبال تخریب اتحاد ملت ایران هستند مدنظر قرار دادن دیدگاهها و منش شهدا می تواند ما را در پیمودن این مسیر یاری برساند.

امام جمعه ساری گفت: شهدا همچون نوری هستند که در این دوران گرد و غبار فتنه ها و آشوبگرها راه روشن می کنند و راهنمایی و هدایتگری مردم را انجام می دهند تا نقشه دشمنان را نقش برآب کنند.

وی افزود:با شکر خدا در حال حاضر نقشه دشمنان نقش برآب شد و در نهایت پیروزی با اسلام و نیروهای اسلام است.

به گفته آیت الله محمدی لایینی در نمایشگاه روایت حبیب، هنرمندان حوزه هنری در قالب و عکس های پرجاذبه با هنری که داشتند پیام رشادت و اخلاق شهید سلیمانی را به تصویر کشیدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه زبان هنر در انتقال اینگونه مطالب بسیار تاثیرگذارتر از زبان سر است، گفت : هنرمندان توانستند ابعاد مختلف شخصیتی شهید سلیمانی را به تصویر بکشند.

برنامه های دومین کاروان هنری روایت حبیب امسال در ۱۰ استان کشور از جمله مازندران در حال برگزاری است و این کاروان طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ آذر امسال در شهرها و روستاهای مختلف مازندران برگزار می شود.

هشت برنامه در قالب سفیر روایت حبیب، قصه های خوب برای بچه های خوب، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس، برگزاری کارگاه و نمایشگاه خلق آثار هنرهای تجسمی و شب خاطره از جمله برنامه های این کاروان در مازندران است.

نمایشگاه روایت حبیب یکی از برنامه های دومین کاروان روایت حبیب در مازندران است که امروز با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم در مصلی شهر ساری برپا شد.

در این نمایشگاه یکصد تابلوی نقاشی و پوستر از هنرمندان حوزه هنری سراسر کشور به نمایش گذاشته شد. این آثار در برگیرنده بخش هایی از دوران زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران زرم، زندگی اجتماعی و مراسم تشییع او است.

علاقمندان می توانند از این نمایشگاه تا فردا، جمعه بازدید کنند.