مشهد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد مدارس استان دارای درجات مختلف فرسودگی و نیازمند بازسازی و بهسازی است.

سید امیر شوشتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشخصات این مدارس به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی اعلام شده است و به مرور و با همکاری خیرین و از محل اعتبارات، نوسازی و بهسازی می‌شود.

وی بدون اشاره به آمار بیشتر ادامه داد: درصد اندکی از مدارس در حال تخریب و بازسازی هستند و درصد بیشتر به صورت موردی و پروژه‌ای بازسازی و نوسازی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با افزایش جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جاری شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در شمار این قشر در استان هستیم که این امر ساخت و توسعه مدارس را بیش از گذشته نمایان کرد.

شوشتری افزود: امسال شمار دانش آموزان اتباع خارجی نیز از ۷۰ هزار نفر به حدود ۸۵ هزار نفر افزایش یافته است که ارائه خدمات آموزشی به این شمار هم مورد توجه است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مشارکت و همکاری خیرین و نیکوکاران در امر مدرسه سازی در این استان بسیار پررنگ و موثر است و امیدواریم در زمینه نوسازی و بهسازی نیز شاهد حضور پررنگ خیرین باشیم.

خراسان رضوی هم اکنون با یک و نیم میلیون دانش آموز دارنده حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.