ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی از جمله شنا در آب‌های ساحلی این استان را از عصر امروز پنجشنبه تا بعدازظهر روز شنبه آینده، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج متناوب از تراز میانی جو، دریای خزر از عصر امروز پنجشنبه تا بعدازظهر روز شنبه آینده با رگبار باران و وزش باد مواجه است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در مناطق غربی بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۳ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۱ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که در مناطق مرکزی و شرقی نیز بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۰ و در مناطق دور از ساحل نیز ۱۳ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱.۹ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد. در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.
مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در مناطق غربی گاهی با افزایش ابر و از شامگاه پنجشنبه تا روز جمعه را نیز نیمه ابری گاهش ابری و در مناطق ساحلی تا دامنه ها با بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.