مشهد-ایرنا- نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساختهای شرق کشور به اندازه غرب نبوده است و آمارهای توسعه در این ۲ مدت قابل مقایسه با همدیگر نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر عنابستانی روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد، افزود: شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی ظرفیتهای زیادی دارد اما بالفعل نشده است.

وی بیان کرد: برخلاف همه شعارها، توجه به شرق کشور در بودجه های معمول سالیانه و ساختارهای برنامه ای بسیار کم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سالها است که رهبر معظم انقلاب بر ظرفیتهای معدنی، کریدور توسعه شرق، سواحل مکران و همچنین تسریع در اجرای راه آهن چابهار- زاهدان - مشهد تاکید می کنند، اما توجهی به آن نشده و زیرساختها آماده نیست.

عنابستانی اظهار داشت: در نیمه شرقی کشور در کل ۳۵ کیلومتر آزاد راه وجود دارد، در حالیکه طول آزادراه ها در نیمه غربی کشور ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است، این نمونه ای از عدم توازن در توسعه زیرساختها بین شرق و غرب کشور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: فعالان بخش خصوصی می توانند برای تدوین این برنامه پیشنهادهای خوبی ارایه دهند.

سید جواد حسینی کیا افزود: اگر پیشنهاد داده شود که یک واحد تولیدی هر چه اشتغالزایی و ارزآوری بیشتری داشته باشند به همان نسبت مالیات کمتری بپردازد، می‌تواند مشوقی برای تولید باشد.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی ظرفیتهای زیادی برای حرکت به سمت ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی دارد که باید در این زمینه وارد عمل شود.