اراک- ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: پیشرفت فیزیکی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از ۶۷ درصد به ۸۵ درصد در دولت سیزدهم رسید.

به گزارش ایرنا، « بهرام عین اللهی» عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در جمع خبرنگاران، افزود: هم اکنون فرآیند تکمیلی این طرح با جدیت دنبال می‌شود و سرعت کار نیز مطلوب است.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی، ۴۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ولیعصر (عج) مصوب شد که تاکنون یک چهارم آن تخصیص یافته و بقیه بودجه آن نیز به زودی تخصیص می‌یابد تا پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: عملیات اجرایی بیمارستان ولیعصر(عج) اراک از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و بهره برداری این طرح در اسرع وقت از مطالبات به حق مردم است و پیش بینی شده بخش زیادی از این طرح تا پایان امسال پایان یابد.

عین اللهی تصریح کرد: اگر پروژه به لحاظ سخت افزاری پیش رود، به سرعت می‌توان کار تجهیز را انجام داد.

وی گفت: پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) در واقع به یک پروژه تاریخی تبدیل شده و امید است که تکمیل آن هدیه ای از جانب دولت سیزدهم به مردم استان مرکزی باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) فقط مختص استان مرکزی نیست و می تواند به واسطه داشتن همه بخش های پزشکی به چند استان مجاور خدمات رسانی کند.

عین اللهی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت آلودگی هوای اراک به دلیل فعالیت نیروگاه حرارتی شازند گفت: وزارت بهداشت همواره توصیه های بهداشتی و سلامتی خود را به سایر وزارتخانه ها دارد و استانداری مرکزی پیگیر موضوع است و باید به سمتی حرکت کرد که این مشکلات اساسی حل شود.

وی قول مساعد داد تا در نخستین جلسه هیات دولت، مطالب و درخواست مسئولان استان مرکزی را در خصوص تامین سوخت گاز نیروگاه منعکس کند.

استاندار مرکزی هم به خبرنگاران گفت: امید است که مجموعه دستگاه ها نسبت به رفع مسئله آلودگی هوای اراک تلاش کنند.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: امسال در کنار بحث ناترازی گاز و برق با مسئله ناترازی سوخت نیز مواجه هستیم که کار را سخت کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ نیروگاهی در کشور وضعیت نیروگاه حرارتی شازند را ندارد و در واقع استثنایی ترین نیروگاه مضر کشور به شمار می رود و این شرایط تنها مربوط به استفاده از مازوت در ۲ واحد نیروگاه است.

نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم خواستار قطع مازوت یا استفاده از مازوت بدون سولفور برای حفظ سلامت مردم شدند.