قزوین-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: کنسرسیوم های صادراتی صنایع کوچک قزوین در زمینه کشمش و شیرینی طی یک سال اخیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات داشته اند.

رضا صفاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، روسیه و اروپا از مقاصد صادراتی این کنسرسیوم ها بوده است.

این مسوول گفت: در حال حاضر چهار کنسرسیوم صادراتی ویژه صنایع کوچک مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین فعال هستند.

وی یادآور شد: این کنسرسیوم ها با هدف حمایت از صنایع کوچک و ایجاد بستر لازم برای صادرات محصولات این دسته از صنایع به کشورهای خارجی راه اندازی شده اند.

صفاری اظهار داشت: صنایع کوچک به دلیل ماهیت خود در زمینه فروش و بازاریابی محصولات خود به ویژه در موضوع صادرات و نداشتن تشکیلات اختصاصی در این زمینه نیازمند کمک و حمایت هستند بنابراین کنسرسیوم های صادراتی در این حوزه کمک بزرگی برای این بخش از صنایع به شمار می روند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی های لازم در راستای حمایت از صنایع کوچک مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان از جمله در زمینه برندسازی، تقویت بسته بندی، تامین مواد اولیه و بازاریابی و حضور در نمایشگاه های خارجی پیش بینی می شود میزان صادرات این بخش از صنعت استان برای سال آینده با افزایش همراه باشد.

صفاری با بیان اینکه کشمش و شیرینی از کنسرسیوم های فعال صادراتی صنایع کوچک قزوین به شمار می روند،افزود: با توجه به اینکه قزوین قطب تولید این محصولات در کشور به شمار می رود، این کنسرسیوم ها نقش مهمی در تقویت این بخش از صنایع کوچک از طریق بازاریابی و صادرات دارند.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

۹۰ درصد صنایع قزوین صنایع کوچک و متوسط هستند و ۶۰ درصد اشتغال بخش صنعت استان به این بخش اختصاص دارد.