به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، رییس سازمان حمل و نقل شهرداری تربتحیدریه در این آیین گفت: قیمت هر دستگاه اتوبوس ۶۰ میلیارد ریال است که ۷۵ درصد مبلغ آن را سازمان دهیاریها و شهرداریهای وزارت کشور و بقیه را شهرداری پرداخته است.
محسن قندهاری افزود:شهرداری این اتوبوسها را بعد از ۱۴ سال با حمایت مسوولان محلی خریده است و در بین شهرستانهای استان بعد نیشابور و سبزوار که هر کدام ۱۷ دستگاه دریافت کردند تربت حیدریه بیشترین جذب اتوبوس سال ۱۴۰۱ را در خراسان رضوی داشته است.
وی با بیان اینکه امروز رونمایی از چهار دستگاه انجام و تا پایان سال به تدریج هشت دستگاه دیگر با وارد شبکه حمل و نقل عمومی شهر خواهد شد افزود: در حالی که عمر مفید ناوگان اتوبوسرانی تربتحیدریه باید ۱۰ سال باشد اما هم اکنون به ۱۳.۵ سال رسیده است و خدمات حمل و نقل شهری با اتوبوس در تربتحیدریه توسط ۲۹ دستگاه انجام میشود که ۱۴ دستگاه از این تعداد متعلق به بخش خصوصی است.
قندهاری گفت: هم اکنون به ازای هر دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در ماه ۵۰ میلیون ریال یارانه میپردازیم که سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال آن نقدی و بقیه در قالب وسایل مورد نیاز تعمیر و بروز کردن است.
وی افزود: البته مشکل به همین جا ختم نمیشود زیرا در حالی که هزینه حمل هر مسافر برای شهرداری ۵۸ هزار ریال تمام میشود، اما نرخ بلیت اتوبوس برای هر نفر ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده اسن و شهرداری مابقی را باید خود بپردازد.
رییس سازمان حمل و نقل شهرداری تربتحیدریه افزود: به تمام این مشکلات خلوت بودن اتوبوسها را نیز باید اضافه کرد، زیرا غالب مردم این خطه یا خود دارای وسیله نقلیه شخصی هستند، یا اولویت نخست آنها برای رسیدن به مقصد، تاکسی یا تاکسی تلفنی است.
قندهاری افزود: پارسال چهار دستگاه اتوبوس را به روز رسانی کردیم و امسال نیز ۲ دستگاه دیگر را برای به روز رسانی به مشهد اعزام کردیم که هزینه به روز رسانی هر دستگاه هفت میلیون ریال است.