مشهد-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای پراکنده برف و باران از عصر امروز جمعه در برخی مناطق استان آغاز می شود و طی روزهای بعد با تقویت بارشها تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

زهرا عنایتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارشهای امروز به صورت برف و باران پراکنده در ارتفاعات هزار مسجد و بینالود و برخی مناطق جنوبی و شرقی استان آغاز می شود و تا فردا نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: افزایش سرعت وزش باد، مه گرفتگی و کاهش دید در نقاط سردسیر، گردنه ها و برخی از جاده های ارتباطی استان رخ خواهد داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر فردا شنبه تا روز دوشنبه بارشها برای نقاطی از استان تقویت خواهد شد و برودت هوا تا اواسط هفته در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

عنایتی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نوسان دمایی در مشهد بین منفی یک درجه و مثبت هشت درجه سانتیگراد ثبت شده است و مردم فریمان با منفی ۶ درجه و اهالی مه ولات با مثبت ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین و گرم ترین دما را در استان احساس کرده اند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود دمای هوای مشهد در سردترین ساعات به منفی ۲ درجه و در گرم ترین ساعات به مثبت ۲ درجه برسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دیروز بیشترین شدت وزش باد در سبزوار و تربت حیدریه به میزان ۲۲ کیلومتر در ساعت ثبت شد و درگز نیز با ثبت ۲ دهم سانتیمتر، بیشترین میزان بارندگی در استان را داشته است.