گنبدکاووس - ایرنا -  استاندار گلستان با اشاره به‌ مشکل منابع آبی و کم‌آبی برخی شهرها و روستاهای استان گفت که در سال جاری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان صرف رفع این مشکلات شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه روز جمعه در جمع فعالان سیاسی و احزاب کلاله افزود: مدیران گلستان بویژه متولیان حوزه آب تلاش دارند ضمن تکمیل طرح های حوزه آب مانند تکمیل سد نرماب، علی بخشی برخی سدها و احداث سد شصت کلاته و نیز طرح شیرین سازی طاب دریا به سرعت درحال انجام است تا مشکلات ابن حوزه کامل رفع شود.

زنگانه به تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی و شهری گلستان اشاره کرد و گفت: در مناطق روستایی تاکنون ۴۲۵ هکتار زمین تامین شده که ۹۰ درصد آن تحویل بنیاد مسکن شده است.
وی اضافه‌ کرد؛ در بحث مسکن روستایی سهمیه گلستان ۷ هزار واحد است که تمامی آنها به همراه ۳ هزار واحد برای اقشار آسیب پذیر درحال ساخت و آماده شدن است.
استاندار ادامه‌ داد: در بخش مسکن شهری هم با همکاری بنیاد علوی زمین های خوبی تامین شده و به زودی روند ساخت و ساز های شهری هم شتاب خواهد گرفت.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به اختصاص ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در جریان سفر سال قبل رییس جمهور به استان گفت: این مبالغ تماما در اختیار شهرستان ها قرار گرفته و به فرمانداران برای نظارت‌ بر استفاده صحیح آن از سوی متقاضیان تفویض اختیار شده است.

زنگانه سهم شهرستان کلاله از تسهیلات اشتغالزایی سفر ریاست جمهوری را ۷۰۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این به منظور استفاده بهینه از تسهیلات تبصره ۱۸ نیز به فرمانداران تفویض اختیار شده که متناسب با جمعیت روستایی حداقل ۴۰ درصد آن در روستاها استفاده شود.

وی اضافه‌ کرد: در مجموع در جریان سفر سال قبل رییس جمهور به گلستان بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان برای گلستان تصویب شد که از این مقدار حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان صرف پروژه‌ های عمرانی می شود.

زنگانه همچنین با اشاره به وجود ۱۲۰۰ پروژه نیمه تمام در گلستان گفت: متاسفانه در سه دهه گذشته کمتر به ایجاد زیرساخت های استان در بخش های مختلف توجه شد و همین امر سبب شد تا بخش قابل توجهی از اعتبارات سفر باید صرف زیرساخت ها شود.

وی ادامه‌ داد: به عنوان مثال دولت برای تکمیل سد نرماب مینودشت که در تامین آب شرب ۵۳۵ هزار نفر موثر است و ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، هزار میلیارد تومان تصویب کرد.

وی گفت: با صبر و تحمل مردم و کار و تلاش جهادی مدیران مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع خواهد شد.

زنگانه همچنین قول داد از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی استان و شهرستان ها استفاده شود ضمن اینکه در مدت یکسال و چند ماه گذشته از ظرفیت جوانان در پست ها استفاده شد که بر این اساس سن مدیران در گلستان ۱۰ سال کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، رضا آریانپور نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه از نخبگان خواست مسائل و مشکلات را همراه با راهکار برای پیگیری به دفتر بنده بدهند ضمن اینکه دولت هم در یکسال و نیم گذشته اقدامات خوبی در استان گلستان و شهرستان ها انجام داده که قابل تقدیر است.

فرماندار کلاله هم در این نشست گفت: این شهرستان ظرفیت زیادی در کشاورزی، صنعت، گردشگری و ورزشی دارد که توجه ویژه به این ظرفیت‌ها از سوی مدیران ضروری است.

فرهاد شیبک افزود: در کلاله اقوام و مذاهب مختلف در کمال وحدت و همدلی زندگی می کنند و تلاش دشمنان انقلاب بویژه در حوادث اخیر برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین اقوام و مذاهب در این شهرستان در سایه همراهی مردم و علما و روحانیون و نیروهای نظامی و امنیتی به نتیجه نرسید.