پردیس - ایرنا - امام جمعه پردیس گفت: تحریم‌های بی‌اثر یکی از رازهای اغتشاش‌آفرینی‌ توسط دشمنان است و همانطور که می بینیم غرب و آمریکا برای مهار و از بین بردن مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران از سلاح تحریم استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس در جمع نمازگزاران اظهار داشت: نزدیک سه ماه از اغتشاشات می‌گذرد و مقام معظم رهبری با مدیریت الهی ، نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و ملت فهیم ایران نیز با اطاعت از رهبری، دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: در این بحبوحه افتخاری دیگر در صنعت هسته ای ، قدرت موشکی و نفوذ منطقه ای برای ایران ثبت شد.

خطیب جمعه پردیس افزود: غربی ها، رژیم صهیونیستی و عربستان که خودشان در وضعیت استیصال، فروپاشی و هزینه‌های هنگفت هستند، با تمام توان به دنبال این هستند که با کمک فضای رسانه‌ای و پادوهای خود تصویری لرزان و ضعیف را از ایران قوی به تصویر بکشند.

امام جمعه پردیس با اشاره به اقداماتی که مسئولان باید انجام بدهند، توضیح داد: مدیریت آشوب در خارج از مرزها، مدیریت شبکه های حقیقی داخلی و مجازی خارجی و کنترل و رفع زمینه های اغتشاشات برای پیشگیری و مقابله با آشوب ها ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: محدودیت‌های اینترنتی راهکاری برای مقابله با جنگ لایک‌ها و فیک‌نیوز است زیرا خبرهای جعلی سه ویژگی دارد؛ از جنس اطلاعات نادرست، ظاهری شبیه خبرهای درست، واقعی و باورپذیر دارد و هیچ کس تولید آن را برعهده نمی‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود که فیک‌نیوزها ۷۰ درصد بیشتر از اخبار واقعی نشر پیدا کنند.

حسینی افزود: صدای غالب ملت ایران درخواست آرامش و امنیت است و حل مشکلات را در آرامش دنبال می کنیم و به اغتشاش، آشوب، ناامنی ، کشتن و آتش زدن اعتقادی نداریم.

امام جمعه شهر پردیس یادآور شد: تردیدی نیست که مردم صبور و نجیب ما به بسیاری از رویکردها و عملکردهای مدیران و دولتمردان در ادوار مختلف اعتراض و انتقاد دارند، حتی گلایه‌مند و عصبانی هستند؛ اما دشمنان فرصت‌طلب و یاغی در حق این مردم ظلم می‌کنند، آنها نه صدای غالب ملت را می‌شنوند و نه می‌گذارند که صدای اعتراض و خواسته‌های به حق مردم به گوش مسئولان برسد.

وی خطاب به مسئولان گفت: نباید دیوار محکم انسانی برای خودمان درست کنیم و نگذاریم صدای مردم به ما برسد و اگر هم رسید ناراحت نشوید، معترضان را به عنوان شورشی و ضدانقلاب به دستگاه قضا معرفی نکنید.

حسینی ادامه داد: مسئولان آگاه باشند که این مردم انقلاب کردند و پای انقلاب خون دادند و در برابر تمام تحریم‌ها، گرانی‌ها و فتنه‌ها صبر و تحمل کردند، پای حرف رهبر معظم انقلاب ایستاده‌ و از معظم له اطاعت می‌کنند و اگر پای این انقلاب نمی‌ایستادند شما پشت آن میزهایتان نبودید.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.